emmeny

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emelie - 16 oktober 2011 20:35

En söndag senare. Kan man ju säga. Helgen försvann så fort. =/


I fredags hade vi eftermiddag i skolan. Det var dessutom utedag. Fredagen innebar mätning av luftfuktighet, vindriktning, temperatur osv. Efter dessa mätningar vandrade vi till Klosters kyrka och började klättra, ända upp i tornet. ca 240 trappsteg. Utsikten var riktigt trevlig. Synd bara att jag är förbaskat höjdrädd. Det var inte så farligt därute, det som var värst var mitt skoval tillsammans med ett lutande plåttak =/ Men det var en trappa upp till ett rum över, med stora fönster där jag tog massa bilder. Ner var min höjdrädsla däremot värre. Usch säger jag bara.


På fredagkvällen hade jag och syster kvällsmys. Vi åt räkor och vitlöksbröd, och drack lite vin. Gott gott. Vi tittade lite på idol och så. Sedan var jag lite nördig, så jag tog ut teleskopet och tittade på Jupiter som var synlig dessa dagar. Det ni!


Igår bjöd mamma oss alla döttrar på lunch. Jag tog en entrecote med kryddsmör och pommes frites. Massa gott. Sedan tog vi en snabbis på loppiset i kolbäck. Hittade inte något jag var sugen på, men det är ju ganska mysigt att bara kika.


Idag tog jag och Mary oss ut på en solskenspromenad i det underbara höstvädret. Hon skötte sig så himla fint. Bästa tjejen! Efter ridningen blev jag meddagen till stan av stallgänget. Kikade lite på Hööks och Glada hästen. Tillbaka i stallet packade jag höet och sedan åkte till syster. Där var även stora systerdottern på besök. Mysigt. Nu sitter jag med ett glas vin. Mysigt.


Av Emelie - 9 oktober 2011 21:29

Söndag, slödag. Pyjamasdag. Yep.


Så vad har vi åstakommit en dag som denna? Hmm. Not much. Var oerhört segstartad i morse och hoppade runt i pyjamasen bra länge. Sedan unnade jag mig en dusch, och lite fräschare outfit.


Efter en liten stund käkade vi lite pizza och sedan åkte jag till hallsta. Pratade med alla grabbar en stund. 


Nu sitter jag och slötittar på Natt på museet. Ska väl göra kväll om en liten stund, fixa ihop för imorrn också.

Av Emelie - 8 oktober 2011 12:23

Ja jag har ju inte skrivit något på en månad nästan. Alot is going on. Och mycket vill jag inte ta här. 


Igår var jag och bästa store sis på shoppingtur. Vi gjorde Erikslunds köpcenter osäkert. När vi kom dit mötte vi upp Michaela och Oscar på Ikea caféet. Hann med lite mys innan de skulle vidare och vi drog runt i alla butiker. Herre gud, vi var där i 6 timmar. Rätt skönt ändå, tiden gick sjukt fort. Kom hem med lite smått och gått. Bland annat äntligen en pyjamas. I love it!! Efter shoppingen hoppade vi in en snabbis på systemet och köpte ett par öl. Sedan släppte jag av henne och for till stallet. 


Innan vi åkte och handlade skulle hon mata grannens katter. Hennes "granne" har ett hus på andra sidan som också är nybyggt. En liten timmerstuga typ. Och jag måste erkänna att jag vart dökär så fort jag klev innanför dörren. Så jäkla fint. Där vill jag bo. 



Nu är det lördag och jag slötittar på Idol från igår. Vet inte vad dagen bjuder på, förmodligen blir det ganska lugnt. 

Ovido - Quiz & Flashcards