emmeny

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Oh My

Av Emelie - 22 februari 2014 11:00

Som sagt har ju jag och Mary haft lite ledigt. Hon är dock i mycket bättre form än mig. Gårdagen bjöd ju på träning för Rebecca, ett lättare pass (nåväl) med fokus på spårning.

Jag var rätt slut efteråt, inte Mary. Men bäst att ta det lite piano iaf. Vi fick bra tips på hur vi ska komma tillrätta med att hon tappar högerbogen. Hemläxa att jobba på så att säga.


Efter en dryg timmes rast var det dags för nästa pass, denna gång på Kashi. Jag har ju inte ridit henne sedan i höstas men jag kom rätt fort i fas. Mest blev det övergångar och sånt för att se att vi var på samma våglängd. Hon var lite pigg :-)

Efter dessa två pass var jag rätt slut. Men det var jätteroligt och nu är jag mer motiverad än på länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards