emmeny

Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 29 december 2013 23:51

I sängen, klockan är inte ens tolv! Men, nu råkar det ju vara så att jag har utsläpp imorrn så jag kan ju inte sjusova.

Idag har jag spenderat tid med mitt exjobb igen. Matat in mål från kursplanen och strukturerat lite. Blir att sitta några fler timmar med detta för att få det klart. Känns lite overkligt att detta är det sista på högskolan. Eller ja, för denna gång iaf. Ännu mer overkligt att jag börjar arbeta om lite mer än en vecka. Dessa 3,5 år har gått hiskeligt fort.

Framåt eftermiddagen kom systerdottern förbi. Vi pratade, gjorde stallet, åt och fikade. För passande nog kom Anders och bjöd på födelsedagsfika. När M åkt hem pratade jag lite med grabbarna och sedan tittade jag lite på New girl.


Och nu är det alltså sängen som gäller. Får se när John Blund behagar anlända.

Av Emelie - 29 december 2013 01:54

Sov länge idag med. Börjar bli en hemskt dålig vana nu. Imorgon lär det ju inte bli nå bättre eftersom klockan närmar sig två.

Idag hade vi stallmöte, det gick så där. Ingen blev klokare av det. Vi får se hur det går att lösa. Efter mötet tog jag och Mems en svängom i ridhuset. Det gick väl inte helt lysande, får hoppas att det går bättre imorgon.

När jag var färdig i stallet åkte vi till Max och åt. Det var lättare sagt än gjort. Massor av beställningar blev fler och det verkade vara en hemsk oordning bakom disken. J försvann till garaget sedan och jag har tittat på två snyftfilmer. Avslutade med ett avsnitt av How I met your mother för att jämna ut det lite.

Nu väntar sängen med en Robbie som fotvärmare.

Av Emelie - 28 december 2013 00:22

Sömntuta? Japp.

Vid två åkte J och jag iaf och hämtade sis igen och for in till stan. In till city först för att göra lite returer för hennes del. Sedan ut till Erikslund där vi letade på skal och kablar till min telefon så att jag kan poppa i bilen igen. Det kan jag ju ändå men det är inte så där klockrent med blåtand.

Jag hittade även ett par svarta byxor och en topp till. Great.

Hemma igen begav jag mig ut till stallet för att ta hand om Mems. Vi kom överens om att semestern är över så vi mjukstartade med lite skrittarbete. Hon var väldans pigg men fin.

Jag och J åt lite mat sedan och efter det har det inte hänt så mycket. Snart är det väl dags för sängen.

Min lilla huligan fyller 3år idag och har firats med tonfisk och godis.

...

Av Emelie - 28 december 2013 00:15

Nu litade ju jag på att bilderna från igår kom upp i inlägget. Det gjorde de inte, så här är ett nytt försök.

Gårdagens inköp.

Av Emelie - 27 december 2013 01:14

Imorse vaknade jag av ett sms från storasyster, hon tyckte det var dags att stiga upp. Jag hade även tidigare fått sms från lillasyster. Det visade sig att hon var strandad på stationen i hallsta så jag åkte och hämtade henne.

Jag och J åt frulle sen ringde han till kundtjänst och trollade så att jag fick ett aktivt simkort till min telefon. Woop. Så en liten stund gick att säkerhetskopiera 4:an och aktivera den nya. Men åååh vilken lycka att vara tillbaka i iPhone-världen.

Jag och lillasyster hämtade storasyster och åkte till stan. In till city faktiskt. Vi gjorde fynd kan man säga, och åt lunch.

Lunch på gränden

Utöver dessa fick jag även med mig en jacka och lite annat smått och gott. Bra jobbat. Skorna var inte ens på rea men kostade bara 149kr. Som hittat!

Av Emelie - 26 december 2013 01:10

Igår tog vi lite sovmorgon. Inte för mycket dock. Jag fixade stallet tidigt, där Mems hade fått julklappar av sin granne.


Julaftonen hos oss flöt på bra sedan. Maten var godkänd, humöret på topp och jag fick paket :) Av J fick jag fina örhängen, lamineringsmaskin, klänning och en liten liten cr-v. Av mamma och pappa fick jag klänning och vinglass i olika former.

vi avslutade med ett parti yatzy som jag vann!


Idag har vi ätit jullunch i Sura. Brors barn var med och fick sina klappar. Efter det åkte vi till Media Markt på deras smygstart av mellandagsrean. och jag fick med mig en 5s hem. woop! Måste dock vänta på att simkortet blir hemskickat. Är sjukt trött på den här kassa telefonen nu. Efter 4 dagar.

Imorgon blir det Västerås city i jakt på fynd.

Av Emelie - 24 december 2013 01:17

Julen är här!

Nu ligger jag nerbäddad i sängen. Hela dagen har vart full av förberedelser inför morgondagen. Vid halv nio kände Jag att det fick vara bra. Då var skinkan och Janssons klara. J följde med ut till stallet och fodrade, sen gick vi in till grannarna och lämnade en julklapp till dem. Imorgon blir det upp i tid så att allt blir färdigt för jul i Ekeby.

I fredags lyckades jag tappa min iphone på Maxis parkering.Lyckat, verkligen. Displayen är nu ett kaos av splitter. Nu får jag stå ut till jag får den lagad eller utbytt till en ny. Det är lättare sagt än gjort, denna Samsung funkar inte alls så bra.

Av Emelie - 20 december 2013 00:03

Morgonstund har guld i mund. Brukar man ju säga. Det hade helt klart vart mer trovärdigt om denna morgon, 19 december, hade visat några tecken på att det faktiskt bara är några få dagar till julafton. Det mest vintriga jag såg var en tunn isskorpa på gyttjebadet i hagen. Dessutom är det sjujädra mörkt.

Hästarna kom ut som de skulle. Och Mary tog ett morgondopp direkt tror jag, för när det var dags att lunchfodra såg hon ut som en reklampelare för spabehandlingar. Nöjd tjej, mindre nöjd matte.

Tog en raggardusch sedan (fy Emelie!) och åkte till stan igen. Hämtade syster och åkte för att äta lunch. Sedan letade jag på de sista klapparna. Tror jag iaf. Vi gick en stund på hälla sedan ÖoB och Maxi på Erikslund. Skulle ha inhandlat lite julmat idag men var alldeles slut så det fick bli dagens middag, kaffe och kaffefilter som fick följa med hem.

Hemma slog jag in paketen och sedan kom J och Anders så då åt vi. Satt och pratade en stund innan han åkte hem och jag fortsatte julstöket.

Imorgon vankas utsläpp igen och sedan är det dags för jullunch med mina blivande kollegor. Lite nervös är jag allt.

Hur man väljer att sova är en smaksak.

Ovido - Quiz & Flashcards