emmeny

Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie - 30 maj 2011 08:57

Jag måste ta mig i kragen och tömma mobilen på bilder och lägga upp ett par. Slöhet är en gåva.


Idag är det måndag har jag hört. Denna måndag betyder att maken går ingång på eftermiddagsskiftet. Det gör inte så mycket, det betyder ju att vi får mysiga mornar tillsammans istället. Han är just nu och köper frukost så jag hoppas han kommer hem med något smarrigt.


I eftermiddag/kväll ska jag dejta Michaela. Ska se vad Mary är på för humör, och sedan ska vi titta på en stallplats. Jag hoppas att det är nå bra, och inte alltför långt bort. 


Nu ska jag preppa frukostbordet. See ya later!

Av Emelie - 29 maj 2011 19:59

Vi åkte som sagt hem till Johnny och fikade. Alltid lika trevligt där. Efter det åkte vi till Biltema, då det fattades en liten säkring till min säkringsdosa. Alltså hade jag ingen bas. Efter Biltema vart det Max, då jag hade missat den lilla detaljen med frukost. Hmm. 


Vi rullade sedan mot sura. Morsdagsfika hos mormor och morfar. Skönt att se att de är rätt så pigga trots allt. Mormor hade bakat jordgubbstårta, och det går ju bara inte att tacka nej till det. Så gott som det kan bli liksom. Efter fikat där åkte vi till Hallonet. Jag tuktade hunden en stund. Stackarn, han tycker nog jag är elakast i världen ibland. Men, han är ganska glad en stund när jag kommer dit iaf. Jag ska försöka träna honom lite grann i sommar, då jag kommer jobba ganska korta turer. Tänkte att jag kunde ta med honom och träna lite när jag ändå är i byn.


Kom hem för en liten stund sedan, så funderar på att spela lite nu. Det är ju liksom på tiden, har ju inte spelat sedan i torsdags :o

Av Emelie - 29 maj 2011 12:24

Väldans goda nyheter. Jag shoppade nya fälgar och däck igår, vilket gör att min bil är redo att ta passagerare. Fler än en. Jäkla tur med fälgarna hade jag. Var ju beredd på vad som helst liksom, bara det var hyfsat bra däck. Nu fick jag fyra 14" alu-fälgar från svenska fälg med fräscha däck -för 600KR!! Inte illa alls.


Sedan smider jag en plan. Anders berättade nämnligen att engelsksålda Civic mb6, med 1,8l motor passar i princip rakt av i min bil. Så istället för att glida hem från UK i en Integra (även om det är oerhört lockande) så kommer jag förhoppningsvis glida hem med en sådan istället. Det bästa av allt, de kostar bara 8-10 000. Skitbilligt med andra ord, och kommer ge mig en bil med ca 170 hästar. I'd like that alot! Harry ställer upp och letar bilar åt mig.


Förutom detta äventyr igår så hann vi även med Rocklunda marknaden där jag köpte...Ingenting. Som vanligt. J köpte strumpor och så munkar, och de åt jag ju också så klart. 


Vad hann vi annars med igår då? Jag åkte ut till stallet på eftermiddagen. Jag och Mary tog oss en skrittur hem till Michaela som nog vart lite paff, men glad. =) Mary vart också paff, för hon var inte helt nöjd med att passera asfalten och in där, mycket otäckt. Men när hon träffade sin mamma blev hon glad. Hemåt gick det undan. Var väl maten i hagen som lockade kan jag tro. 


Hemma hos oss igen vart det mat, och sedan soffhäng. Har faktiskt inte spelat något på hela helgen =S Märkligt, haha. Men, jag har ju hela veckan på mig faktiskt. 


Denna söndag har inletts med däckbyte. Baby blev så fin, iaf mer praktisk. Ska ta tag i henne strax, måste rostlaga lite och pyssla om henne. Nu ska vi till Johnny en sväng och sedan antagligen till Sura lite senare i em. 


Ha en bra söndag, och morsdag allesammans. Och STORT grattis till den kommande lillan Marie & Richard!

Av Emelie - 28 maj 2011 00:12

Sitter just nu i Anders garage. Jag och maken håller sällskap och hjälper till lite. Inte mig emot, har ju en grym utsikt. Hon är lite rödlätt, ganska morrande och född -99.Dagen har vart bra, jag samlade upp min flock vid Tuna Park och så lotsade jag dem till Skjulsta. Det slutade regna just när vi kom dit, perfa. Jag hade skitkul iaf. Men när vi var klara var jag grymt trött och hungrig. Jag släppte av Kakan och hälsade på två vovvar och hennes karl innan jag for hem och kastade i mig lite provisorisk lunch; chicken nuggets med wokgrönsaker. Man tager vad man haver liksom. Därefter däckade jag på soffan. Strax efter 18 åkte vi och käkade, skeppet idag med. Och så nu ikväll hamnade vi här. Vi skulle köpa däck var tanken, men de hade tappats bort. Så om ni en uppsättning sommardäck på fälg med bultdelning 4/100 att sälja, hojta. 13-15 tum. Och imorrn är det lördag, who knew.

Av Emelie - 26 maj 2011 22:22

Så idag då. En torsdag, vanlig sådan. Fast jag trodde det var onsdag. 


Vaknade, fixade kaffe, satte igång ps3an och spelade lite grann. Gick si så där idag med, inte helt illa så jag ska inte klaga. Varvade med att poppa musik också. Tog med lite lunch där strax innan tolv och kollade samtidigt på ett avsnitt av grey's, första säsongen. Klassiskt.


Efter att paltkoman släppt en aning åkte jag till Sura. Skulle sno ett par gummistövlar. Där blev jag samtidigt anfallen av en sällskapssjuk best. Han gnydde, studsade och for omkring. Jag var jätte elak, som alltid då jag ständigt tvingar honom att göra tråkiga saker som att sitta still, till exempel. Efter en stunds nedvarvning vart jag ännu elakare. Jag tog fram en glass, som jag åt framför honom. och han fick inte smaka!! Åååh vilket lidande. 


Åkte därifrån hem igen. Packade mina stallsaker, pussade på maken som kom hem och sedan for jag ut till Michaela. Vart kvar där aningen längre än planerat men det var så mysigt, som vanligt. Hennes pluggkompis kom också så det vart massa prat om jobb och upplägg osv. Klockan var nästan halv sju innan jag kom till stallet, och då hade de precis släppt pållarna i sommarhagen så då fick hon vara tyckte jag. Man vet ju inte när hon fick mat sist liksom.


Åkte tillbaka mot Hallsta C och mötte J på Skeppet där det vart en riktig klassiker, Grillbiff med stips och bara lök (dock ingen pizzatallrik, vilket jag ångrade när jag skulle äta sen). Hemma igen vart det en dusch, vilket känns rätt överkurs med tanke på aktiviteterna imorrn. Sedan vart det lite gameplay. Skitbra gick det. 


Nu ska jag lusläsa kartan tills imorrn, vore ju pinsamt om min karavan hamnade vilse.


Av Emelie - 25 maj 2011 22:55

En ny blogg då. Eftersom min helt abrupt slutade att fungera. Eller abrupt var det ju inte direkt, har försökt uppdatera under en månads tid eller så. Jäkla skit. Hoppas detta fungerar bättre. 


Dagens spännande övningar; Jag vaknade i ganska god tid imorse men lyckades trots det bli sen, av olika orsaker. En cirkus tjugo minuter sen var jag till första anhalten, fröken TJ. Sen plockade vi upp de andra två pinglorna och begav oss ut i vida världen. Mot Sveriges närmaste stad som de så stolt kallar den, enköpingsborna. Jag vet inte det jag. Men i varje fall. På vägen dit räknade Tj döda djur, även om jag ansåg att den travande älgen var mer intressant att beskåda. Otur bara att den dök upp samtidigt som jag hade fullt upp med att skrika på mina medpassagerade och mina medtrafikanter. 


Vi kom till Enköping iaf. Men hälsan i behåll. Vid första rondellen hamnade vi fel, med flit. De hade en stor skylt att de sålde godis. Bra med frukost tyckte vi så jag girade fort som tusan in dit. Cirka 300kr fattigare kom vi därifrån, men ack så glada. Jenny hade startat en eftersökning, men hon kom inte längre än till porten innan hon fann oss. 


Pluggandet flöt på riktigt bra, nästan iaf. Efter en stund tog Jenny med oss på en sightseeing, där hon snurrade runt på en massa paradgator och sådant för att ta oss till pizzerian. Jag velade i tre kvart innan jag bestämde mig. Varför måste man vela som en tok när man ändå tar samma vanliga? Det var inge fel på pizzan jag fick. Förutom smörsmaken. Lite åt lätta-hållet. Efter matintaget vart det mer av den guidade turen, vi fick veta att JP Johansson bodde i Villa Fannalund, och att det var han som uppfann den ställbara skiftnyckeln. Detta berättade dock inte Jenny, utan google.


Hemma hos henne igen pluggade vi klart och strax efter eller innan fyra eller vad nu klockan kunde tänkas vart åkte vi hemåt. Släppte av brudsen och åkte till casa del BoK. Pratade med systersonen och bytte bil. Hemma på min gata och i min lägenhet blev jag tilldelad ett kreditkort och friheten att handla vilken mat jag ville till kvällen. Åkte till ICA och shoppade loss. 


Hemma satte jag igång med det kulinariska mästerverket, baconrullad kycklingfile med jasminris och wokade grönsaker. Jag blev väldigt nöjd. Första gången jag gjorde det, och maken åt med god aptit. Gott betyg alltså. 


Resten av kvällen spenderades endast med en (1) match Black ops, hardcore S&D som jag var absolut sämst på. Den enda jag lyckades döda var Harry, alltid något. Därefter gav jag upp och spelade lite BC2 med J istället. Det var sämre än sämst. Tyvärr är det ju spelarna som gör spelen och här satt alla i varsinna hörn. 


Nu tycker jag nog att jag gett en ganska grundlig redogörelse för dagens äventyr. Imorrn är det tordag, jag är ledig. Måste komma ihåg att åka till sura då och sno ett par gummistövlar =S

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards