emmeny

Alla inlägg under november 2013

Av Emelie - 30 november 2013 01:18

Fredagmorgon innebar denna vecka utsläpp då jag bytte med Rebecca. Hästarna var pigga av kylan men de skötte sig rätt bra ändå. Gick in och drack lite kaffe när alla var ute. Därefter lunchfodring.

Strax efter elva var jag klar med stallfixet och gick in och fixade lite lunch. Betade av ett par telefonsamtal och sedan tog jag mig en liten tupplur. En välförtjänt sådan kan jag tycka.

Framåt eftermiddagen drog jag in till stan, fiskade upp storasyster på vägen och mötte upp Michaela med sonen på IKEA för lite julbord. Maten var helt okej och vi blev mätta. Michaela åkte vidare med den trötte sonen och jag och syster sprang igenom Ikea. Fick med mig lite juligt hem. Körde hem syrran, stannade till hemma och packade ihop det som skulle med och for till Michaela för lite pyssel tillsammans med henne och vår hovis Camilla.

Jag gjorde ett par smällkarameller och sedan en plantering som får stå någonstans kattsäkert.


Åkte därifrån för en stund sedan och stannade till i garaget för att säga hej och se hur det gick för grabbarna där. De blir nog kvar ett tag kan man säga.

Nu ska jag sova och hoppas på sovmorgon imorgon.


Blev för övrigt kallad på intervju nr 2 också, håller tummarna.

Av Emelie - 28 november 2013 23:05

Upp tidigt denna morgon med. Jag försöker införa en ny morgonrutin under de dagar jag går upp tidigt. Jag kliver upp, hoppar i duntofflorna och går ner till köket där jag fixar frukost som jag äter med lite ljus tända. Sedan går jag upp och klär på mig. Ett mycket bättre sätt att starta dagen måste jag säga. Lugnt och skönt, och man kan vakna till liv ordentligt.

Jag åkte iväg till jobbet och där var det full rulle. Timmarna gick fort och det var jättekul. Slutade strax efter tolv och åkte hem och käkade. Sedan laddade jag om för intervju. Nu är det bara att hålla tummarna. För det kändes som ett bra tillfälle. Dock har jag fått två nya samtal angående intervjuer så vi får se :-) spännande är det iaf.

Hemma vart det lite fika, sedan stallet. Mary var renare idag. När jag var klar där åkte vi till Hallsta för att äta men stannade förbi vid Anders garage först. Eftersom jag är som jag är så tog jag kort på skruvar.

Mani och så vidare.

Mat vart det till slut och sedan hemfärd. Letade efter lite studier när jag kom hem så nu har jag lite att göra imorgon när hästarna kommit ut.

Av Emelie - 27 november 2013 22:48

Det var alltså jobb på schemat idag. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig; ny skola, ny årsgrupp och lång dag. Jag hittade iaf rätt och kunde starta dagen. Den var riktigt bra och inte så lång som jag trodde. Av erfarenhet vet jag att första dagarna på ett nytt ställe alltid är värst, men dagen flöt på riktigt bra.

Fick sluta lite tidigare men i gengäld så jobbar jag några timmar imorgon också. Sedan blir det hem och ladda upp för anställningsintervju på eftermiddagen.

Här på kvällningen har jag pysslat lite med exjobbet. Blir lite less på att jag inte fått nån feedback men jag kämpar på. Det är bara att köra 200% de här sista dagarna innan den ska skickas.

Av Emelie - 27 november 2013 22:39

Idag var det fantastiskt fint väder. Kanske bästa på hela året. Det tyckte iaf Mary.

Jag fick ett mms med en bild på tösen och med texten "Hihihi". Hon hade visst rullat sig. Jag kom ut till stallet och såg..

..det här:


Vilken trevlig överraskning.

Av Emelie - 27 november 2013 20:18

På med Robbie Williams nya på spotify och mosa ner några sidor på läromedlet! 
Det gäller att göra det mesta av tiden.

Av Emelie - 27 november 2013 06:59

Inleder dagen med en kopp te, äggsmörgås och tända ljus innan det är dags att bege sig mot jobbet.

Av Emelie - 26 november 2013 22:49

Idag har det var en liten hipp som happ dag. Fixa lite här, greja lite där. Ja ni vet. Ingen ordning alls! Eller jo, lite vettigt har jag gjort.

På eftermiddagen rullade jag in till stan. Jag mötte upp J på Maxi där vi hämtade ut våra superbilliga chokladaskar, tack för den tidiga julklappen :-) Sedan åkte vi till Ikea och åt lite, och promenerade därefter in på Clas Ohlsson en sväng. J åkte hem sedan och jag strosade lite i väntan på Michaela. Hon fiskade upp mig och vi for till Jysk. Där köpte jag såna grangirlanger med belysning och bordstabletter.

Vi åkte en snabbis till Pickabo där vi blev utkörda ganska snabbt för de ville stänga. Hann få med mig två ledljus iaf. Tillbaka till shoppingcentret sedan där vi strosade lite innan vi gick tillbaka till bilarna och åkte hem.

Hemma har jag inventerat. Behold Santa's army!

Jag har även roat mig med att kontrollera ljusstakar.

Fem av åtta fungerade när jag var klar. Får se om det behövs kompletteras med någon mer. Har ett gäng stjärnor också.

Nu ska jag natta. Imorgon är det jobb som gäller. Spännande!

Sad

Av Emelie - 25 november 2013 23:00

Förutom pluggandet har jag inte hunnit med så mycket idag. Jag åkte en blixtvända till stan för att lämna Js passerkort och för att köpa snus. När han kom hem åkte vi en sväng till Ica och sedan fixade jag lite mat.

Här ikväll har jag roat mig med att hitta på husannonser i Norrland. Vissa blir jag så ledsen av. Sådana fantastiskt fina gamla hus som står och förfaller. Tänk om man vore mångmiljonär. Många av dessa hus skulle bli så fantastiskt fina med lite kärlek. Dessutom har de ofta utsikt to die for. Riktigt tragiskt.

Nu ska jag strax slå igen luckorna så jag är pigg och alert imorgon bitti.

Ovido - Quiz & Flashcards