emmeny

Alla inlägg under mars 2014

Av Emelie - 16 mars 2014 23:04

Helgen i korthet;

Fredagen var lugn. Så lugn att jag glömde bort att jag hade insläpp. Jag skyller dock på att jag vart dålig och därmed inte har koll på någonting. På kvällen skulle jag motionera Mems men hon var inte alls på humör. Brunst och fällning är inte en härlig kombo.


Lördag var det fika med Veronica inbokad så vi tog en tur runt Erikslund. Hittade inte ett dugg. Jag åkte hem, gjorde stallet och hämtade mat till mig och maken som var i garaget. Det hade uppstått komplikationer i bytet av fjäderben. Därför hade experthjälp kallats in. Tid är dock dyrbart så J och A hade därmed bytt uppgifter. A bråkade med Js bil och J med As. Jag var med lite överallt. Halv två åkte jag hem, J lite senare.



Denna söndagsmorgon hade jag bokat ridhuset. Mems skulle hoppas. Tjoho! Det gick ju bra. Vi kom nästan över (alternativt förbi) de flesta hindren och jag höll på kvar ovanför sadeln.


Det var en trött och svettig häst när vi var klara men ryttaren var garanterat tröttare.

På eftermiddagen åkte vi till sura och för-firade lillasyster.

Nu är det bara sovdags kvar; jobb imorrn!

Ovido - Quiz & Flashcards