emmeny

Alla inlägg under juli 2011

Av Emelie - 31 juli 2011 22:38

Jag vaknade (läs blev väckt) tidigt, men lurade till mig lite extra sömn. =)


J drog med sig Johnny till Ica för att köpa frukost, men det blidde mer brunch. Baguette med grillad kyckling osv. Mycket gott. Jag var iaf inte bakis. Hann med att testa nya zombiebanan med grabbarna också. Svårt, grymt svårt.


Sedan kom Michaela och Annelie och hämtade mig och vi for och hämtade släpet. Michaela for till sonen en sväng medan jag och hennes mor packade in Marys grejer. Lastningen gick smidigt, sedan fick jag passa henne i släpet. Vi kom fram hela=) Fixade i nya stallet medan Mary fick bekanta sig med en ny kompis. hihi. 


Kom hem igen vid fem ungefär. Då hann jag med lite Search innan J kom och tyckte min bil behövde lite kärlek. Så min baby blev noga städad invändigt med dammsugning, avtorkning och fönsterputs. Sedan blev hon givetvis tvättad utvändigt med. 


Pausade inne en stund sedan vart det Ica, ut till Michaela en sväng och ut till stallet. Tog in busan och hon verkade nöjd med sitt nya hem. När vi kom hem var klockan närmare tio. Dags för lite mat då kanske? Käkade lite och så hamnade jag här. Nu ska jag sova. Mycket tidigt för att vara mig men efter två minst sagt intesiva dagar behövs det. Dessutom väntar jobb imorrn. 


Puss på er!

Av Emelie - 31 juli 2011 22:35

               

  Sötaste hattparaden i stan=)

   Man e ju inte lite ego. Men det får ni ta. =)

Av Emelie - 31 juli 2011 22:16

Fullt ös hela dagen vart det kan man säga. Fixade i lägenheten på morgonen/förmiddagen. Vid lunch for jag ut till Michaela för en fika. Hennes mamma hade också kommit. Vi satt en bra stund på altanen och gottade oss. Egentligen vart jag kvar alldeles för länge, iaf enligt den planering jag gjort tidigare. Men det var så mysigt att sitta där och samtala.


Vid tre rushade jag ut till stallet och gav busan avmaskingsmedel. Sedan rushade jag hemåt, plockade upp J och for till affären. Köpte en massa grejer och åkte hem. När vi kom innanför dörren insåg vi att kattsanden var glömd. Så jag fick rusha tillbaka till Ica och handla. Hemma vart det ilfart: kattsandsbyte, disk, dusch, hårfix osv. Men jag var minsann klar hela 2 minuter i 18. Så när det knackade på dörren var jag klar.


Hade en trevlig kväll. Och två av mina stora syskonbarn med respektive, överraskade med att komma. Jag blev så glad. Alla hade så roliga huvudbonader. =) Efter att ha vart här ett tag fick vi akut för oss att det var dags för pizza. Så vi väckte herren som somnat på soffan  och gick till Torino. Där blev det pizza och öl. 


Hemma igen åkte Emelie och Sara. Så jag, J, Johnny och Memmel gick upp en stund. J försvann in och somnade. När Memmlan åkt, städade jag undan lite grann, gav Johnny ett paket kakor och sedan gick jag också och lade mig.

Av Emelie - 29 juli 2011 23:18

Jaa. Jag erkänner, jag har slöat idag. Ganska rejält så min planering sprack. Men jag har hunnit med rätt bra ändå. Ska putsa till det sista i köket och i badrummet bara. 


Jag har lirat lite med grabbarna idag. Gick så där. Men skrattade som en tok åt alla fiaskon. Efter lite spelande så kom jag på att jag var hungrig men fortsatte pyssla i köket med annat ist. Sedan däckade jag lite i sängen, vart akut trött. Pratade med mamma och rose-marie också. Ingen av dem var särskilt pigga, av olika anledningar. Men fick iaf mess senare ikväll att de skulle komma imorrn. Trevligt.


På kvällen åkte vi och åt pizza. Jag var så hungrig att jag nästan svultit ihjäl. När pizzan kom hade jag dessutom glömt vad jag beställt. Trodde det skulle vara skinka, räkor och champinjoner, haha men jag hade i själva verket beställt med skinka, bacon och lök. Tur att man e vaken. Och nej, det var inte de som gjorde fel.


Efter pizzan åkte vi till Torshälla, har inte vart där på år och dag känns det som men det vart en kvällsfika hos Mick och Katarina. Jag busade massa med Atos så träningsvärk är att vänta imorrn. Schäfrar är starka, bara att erkänna. Och envis, men jag var envisare. Skit roligt hade vi dock. Så just nu är jag nostaglisk och saknar hund nå fruktansvärt.


Kom hem för en stund sedan och det börjar väl bli dags att göra kväller. Ska hinna med en del imorrn. Fixa det sista, handla lite, stallet, Michaela osv. Älskar iof sånna dagar. Hoppas iaf vi får en mysig kväll. 

Av Emelie - 28 juli 2011 21:29

Några dagar senare, igen. Veckan har vart ganska så lugn. Har spelat, ridit och pysslat hemma. Så alltför spännande har det inte vart. Har hunnit med besök hos syster också. Två gånger, igår och idag. Mysigt. 


Jag har också hunnit med att krascha in i köksbänken. In med hörnet i höften bara, poooff. Gjorde ont och resulterat i ett fint blåmärke.


Annars har jag inte mycket att berätta. Mycket ospännande, men en update iaf.

Av Emelie - 25 juli 2011 23:35

Min födelsedag alltså...tänka sig =P


Jag vaknade tidigt. Innan sju faktiskt, men låg och drog mig en stund. Strax innan halv åtta eller så klev jag upp, satte på mig mina nya ridbyxor (de rutiga snygga, hihi). Åkte ut till stallet där kusarna nyss ätit sin frukost. Putsade av busan lite, tog på oss våra outfits och begav oss ut i skogen. Skulle bara ta en lugn skrittur var tanken men vi tog en helt ny väg, busan skötte sig trots detta så bra att vi galoppade också=) En lagom timme var vi ute. 


Hemma satte jag på kaffet och hoppade i duschen. Men när jag kom ut igen kände jag inte någon kaffedoft. Min kaffebryggare hade liksom sagt upp sig =/ Det var väl inte helt otippat, den var ju skitgammal. Som tur var hade vi den gamla perkulatorn kvar i skåpet. Så lite morgonkaffe fick jag minsann.


Dagen vart lugn sedan. Framåt lunch blev jag sjungd för (och hur var grammatiken här?) av Tom. Två gånger, han försökte få med en kör andra gången vilket hade varierat resultat. En stund senare spelade jag en del med D också.


När J kom hade han med sig fika. Stig kom över och vi fikade och så. Sedan for vi till sura och grillade med mamma, pappa o Milla. 


Nu är officiellt min födelsedag över. Lika bra det kanske. =P

Av Emelie - 24 juli 2011 22:58

Just nu är jag fullt upptagen ska ni veta. Jag sörjer min ungdom. Den tar ju liksom slut om 62 minuter. Iaf om man ska tro staten och samhällsnormerna. Vart ju inte bättre av att jag för ett par veckor sedan fick ett brev från swedbank att mitt Visa Ungdom slutar att gälla from och med imorrn. Gammal ja.


Idag har det annars vart lugnt. Sov aslänge. Sedan tog jag hand om tvätt och lite så. Drack kaffe, degade i soffan.. och vips. Så var klockan eftermiddag. Jag åkte till mormor och morfar och fikade lite. Har inte sett dem på så länge så det var verkligen på tiden. Efter att ha fikat där åkte jag till pappa, mormor hade nå brev som skulle dit så då svängde jag förbi med dem. Tror pappa var lite sällskapssjuk, han har ju vart ensam sen onsdag. =) Jag vart kvar där en stund och pratade med honom. På hemvägen började det spöregna men det hann försvinna innan jag rullade in i hallsta.


Gjorde affären och på vägen ut stötte jag ihop med söta Michaela. ÅH vad glad jag vart! Hemma sedan vart det makens rallysallad sedan däckade jag med min huvudvärk en stund. Blä. Efter att ha legat en stund släppte det något så då for jag ut till stallet. 


Hästarna var inne så jag putsade lite på busan och så gav vi oss ut på en tur. Hon var mer vild än tam och steppade fram. Tokfian. 


Jaha, nu är det bara 27 minuter kvar...


Av Emelie - 23 juli 2011 11:59

Idag är ingen bra dag. Jag kände det redan när jag vaknade. Har sovit rätt så dåligt i natt. Förhoppningsvis blir det bättre så småning om under dagen när jag kommit igång lite. Ska göra mig i ordning och fara ut till stallet, försöka flirta till mig busan med ut på en skogstur. 


Hoppas att ni andra får en skön lördag iaf =)

Ovido - Quiz & Flashcards