emmeny

Alla inlägg under december 2011

Av Emelie - 29 december 2011 23:33

Julen är över för denna gång. Juldagen bjöd på middag hos bror med familj. Det vart en mycket trevlig kväll. Dock så hade de lurigt stora vinglas så jag blev lite salongsberusad. Annandagen vart därför lugn, pysslade lite hemma och så. I tisdags jobbade maken så jag åkte med mamma och pappa till stan där de bjöd på lunch sedan kom J och hämtade mig och lillasyster så åkte vi till erikslund. Jag gjorde ett par fynd, två klänningar och en väska bland annat. Igår var det lång sovmorgon för mig och sedan en relaxdag dvs jag spelade större delen av dagen. Bättrade på min kdr. Idag flyttade Mary. Åkte ut vid halvtvå och började fixa sedan red jag bort med henne. Imorgon ska jag vara med på utsläppet så det är väl dags att ta en liten lur så man vaknar. Veckans andra stora var att jag klarade kemin!! :)

Av Emelie - 25 december 2011 00:44

Det har varit en härlig dag. Fick lite sovmorgon imorse sedan for jag till stallet. Släppte ut Busan och fixade iordning. Hemma igen vart det skinksmörgås och kaffe, sedan dusch. Strax innan tre for vi till syster där vi spenderat dagen. Haft det så mysigt, trevligt sällskap, god mat så klart och hejdlösa skrattattacker. Fick lite roliga klappar också :) hemma igen vart det lite spelande, gick tom flawless och nu är det väl dags för sängen. Imorgon fortsätter vi julmyset med middag hos bror.

Av Emelie - 23 december 2011 00:59

Ligger i sängen och ska väl strax slå igen luckorna. Hade en mysig eftermiddag hos Michaela med lite julklappsbyte. Man är ju lite som ett barn och måste ju öppna på en gång:) jag fick den underbara duschcremen från body shop som är så bra. Den luktar så gott (jasmin) och doften sitter i. Så imorgon blir det lyxdusch. Annars har jag inte hunnit med så mycket mer idag. Lagat lite mat, pysslat i stallet, spelat och myst med de två huliganerna. Glömde skriva tidigare att de i tisdags morse angripit granen. Rackare! Jag skyller på vit, för det var vita tussar på grenarna. Granen var inte så fin men kunde fixas lite och dörren till vardagsrummet kom ner. Så nu är det off limits för de små på nätterna eller när de är själva. Inte så poppis. Nej nu ska jag blunda en stund. Imorgon lär man vara pigg om man ska armbåga sig fram. :)

Av Emelie - 22 december 2011 12:37

I tisdags hade jag en mysig dag med Michaela och Oscar inne i Västerås. Hittade lite julklappar som saknades, har dock ett par kvar som får vänta tills imorgon. Vi åt lunch på gränden också, mumsigt och vi hann med en fika på Öhrmans som måste vara ett av stans bästa fik. Stort utbud, mysig atmosfär och trevlig personal. Jag rullade hemåt, lämnade kassar och bytte om. Sedan åkte jag och kollade på boxplats, flytt för lilla busan igen. Lite tokigt men inte mycket att göra. Åkte ut och pysslade om henne med sedan. 


Igår hade jag avsatt hela dagen för plugg men aj vad svårt det var att komma igång. Jag läste iof men det kändes inte som något nytt fastnade. Framåt eftermiddagen åkte jag med proviant till min make och sedan åkte jag till Michaela för att låna miniräknare då en sådan behövdes på tentan. Vart kvar där en stund och både bjuden på mat och fika. =) Tackar tackar  





Hemma sedan vart det lite spelande, gick så där men nästan hela klanen samlad iaf. Hör inte till vanligheterna för stunden.






Idag var det alltså tenta dags. Och jag tycker det känns bra, så det är bara att hoppas att det gick så som det kändes. Beror väl lite på rättningen också. Nu har jag nyss duschat så ska torka håret sedan blir det inför-jul mys hos Michaela. Wiiie nu är det jullov!! 

Av Emelie - 20 december 2011 00:05

Vaknade till en underbart vit vintervärld. 

   


Dagen har gått alltför fort, det är märkligt att man tror att man ska hinna med så mycket under en dag och så hinner man inte ens med hälften. Jag kom iaf till skolan, var där strax efter tolv och vi pratade igenom redovisningen (vilket kan ha vart den mest oförberedda någonsin). Tog en macka på kåren innan vi började. Vi var klara med alla redovisningar runt halv tre. Då for jag hemåt igen och tog det lite lugnt en stund.

Latmaskar.  


Eftermiddagen har sedan i princip försvunnit. Men så är det ibland. Nu ska jag göra kväller alldeles strax, för imorgon ska jag på stadstur med Michaela och Oscar. Mysigt!

Av Emelie - 18 december 2011 21:30

Godkänt på biologitentan! Dvs om jag minns mitt nummer korrekt. Eftersom det var en extra omtenta vart det lite special så har inget kvitto med kod. Är iaf i princip säker på numret.

Av Emelie - 18 december 2011 12:33

Lördagen försvann mycket fort. Vi åkte till sura på förmiddagen för att hjälpa mamma och pappa lite, hade med oss grannen till hjälp också. De hade lite saker som skulle till tippen och varken mamma eller pappa är speciellt pigga. Efter att grabbarna kommit tillbaka fikade vi lite och jag hjälpte mamma med att stryka.


När vi kom från sura satte jag igång att göra köttbullar, sedan bröt jag min tradition att klä granen dagen innan julafton. Eftersom J ska jobba i princip hela dyngen fram till jul så var det mysigare att göra det tillsammans. Så granen är klar, och än så länge har inga katter försökt slakta den, men det kommer väl kan man tro.  

Idag har vi inga direkta planer, förutom ett litet experiment som ska utföras. Plus att jag måste plugga lite. Men ska väl försöka ha en lugn dag iaf. Det kan behövas. Det har vart lite mycket nu, och mer nästa vecka. Som tur är ser det ju ut att faktiskt bli lite julledigt från skolan. 


Nu ska jag duka fram en (mycket) sen frukost. Slösöndag var det ja.

Av Emelie - 17 december 2011 10:04

Gårdagskvällen bara försvann. Vi åt på Max, jag och J, sedan åkte vi hemåt. Han bytte om och så skjutsade jag tillbaka honom till Västerås då han skulle på hockey med jobbet. Jag åkte hem igen och slog in julklapparna och spelade ett par matcher innan J skulle hämtas igen. Resten av kvällen spenderades i soffan. Denna dag blir nog lika fullspäckad, så det är nog dags att kliva upp ur sängen och sätta fart.

Ovido - Quiz & Flashcards