emmeny

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Emelie - 22 februari 2014 19:47

Efter en mycket intensiv och bra dag avslutar vi med mys hos Michaela och Micke.

Av Emelie - 22 februari 2014 17:54

Direkt hemkommen gick jag ut till stallet. Mary var fortfarande ute men kom in strax efter. Sara fick uppdraget att frisera den lite långhåriga damen.

Mycket bättre look.

Vi tog oss ut i ridhuset där det var fullt hus. Men det gick fantastiskt bra! Hon är en liten guldklimp den där tösen :-)

Av Emelie - 22 februari 2014 14:42

Dagen har hittills bjudit på afternoon tea på Sundbyholms slott.


Mätt, väldigt mätt, är jag nu på väg hemåt.

Av Emelie - 22 februari 2014 11:00

Som sagt har ju jag och Mary haft lite ledigt. Hon är dock i mycket bättre form än mig. Gårdagen bjöd ju på träning för Rebecca, ett lättare pass (nåväl) med fokus på spårning.

Jag var rätt slut efteråt, inte Mary. Men bäst att ta det lite piano iaf. Vi fick bra tips på hur vi ska komma tillrätta med att hon tappar högerbogen. Hemläxa att jobba på så att säga.


Efter en dryg timmes rast var det dags för nästa pass, denna gång på Kashi. Jag har ju inte ridit henne sedan i höstas men jag kom rätt fort i fas. Mest blev det övergångar och sånt för att se att vi var på samma våglängd. Hon var lite pigg :-)

Efter dessa två pass var jag rätt slut. Men det var jätteroligt och nu är jag mer motiverad än på länge.

Ovido - Quiz & Flashcards