emmeny

Alla inlägg den 16 april 2014

Av Emelie - 16 april 2014 23:10

På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände.


Hon var på bra humör och ren i skritten. Lämnade henne inne sedan och gick ut igen mot kvällningen. Longerade henne lite lätt och det var bättre än igår. Hon får vara lindad även i natt så får vi se hur det ser ut imorgon. Vi tog sällskap av de andra fröknarna Andersson ut på en gräsätarrunda när jag kikat på henne, gräs är bäst! Idag flyttade hennes hagkompis så nu är hon ensam i hagen.

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick våtbandage på. Uffe klämde lite och fick en liten reaktion.

Igår eftermiddag kom Camilla ut och tittade men hittade ingenting. När hon åkt gick vi en promenad och då gick hon fint. Men när jag longerade henne så var hon fortfarande halt i höger varv. Typiskt.

I natt har hon fått stå med lindor. Så jag ska väl gå ut och gå en sväng med henne strax.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards