emmeny

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Emelie - 28 februari 2013 23:58

Dagen har vart.. Upp och ner. Eller tvärtom. För mina värktabletter tog såklart slut igår kväll, vilket gjorde att jag minsann fick härda ut tills någon barmhärtig människa kom med nya. Det gjorde min syster, som hade rotat fram två Alvedon. Tackar! Hon stannade på kaffe och hjälpte mig i stallet.

J åkte till affären när han slutat och köpte en ny förpackning åt mig. Nu är jag garderad. Men som tur är verkar det vara bättre nu.

Annars idag? Uhm. Jag har gjort som igår. Agerat ut på andra, fast inte så mycket. Det verkade dock oroa mina medspelare mer.

Nu har jag bäddat ner mig. Robbie tar upp halva min sovyta, men grabben är så sjukt söt att han får ligga kvar tills lampan släcks, förmodligen hamnar han då istället på min arm:-)

Av Emelie - 28 februari 2013 00:10

Imåndags när jag tagit ut alla hästar, fixat åt de två jag hade hand om och lunchfodrat, då svirade jag om. På med en tunnare rock, stövletter och solglasögon, och sedan rattade jag bilen mot grannkommunen. Stannade till hos syster för lunch och sedan intog vi Erikslund.

Jag var fruktansvärt shoppingsugen, men de primära objekten i detta fall var:
1. Jeans (eller annan typ av byxa)
2. Ridskor (om det fanns vettiga på hööks)

På hööks tittade jag på skor, på täcken, på bett men köpte en ny padd. Vi åkte till shopingcentret och intog H&M. Handlade lite där, två linnen, två toppar och en cardigan. Gick igenom ALLA andra klädbutiker utan att hitta något intressant. Så jag började leta plånbok ist. Har letat efter en länge nu och jag var väldigt bestämt med hur den skulle se ut. Efter fyra butiker hittade jag en som var nära nog.

Vi mötte upp J på Ikeas restaurang för en fika. Mycket mums. Sedan åkte han hemåt och vi gick in på hm igen. Där hittade jag ytterligare en topp och ett linne.

När vår runda var över var jag 900kr fattigare men fortfarande utan jeans och ridskor.

Ovido - Quiz & Flashcards