emmeny

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Emelie - 8 april 2013 23:47

Ny vecka med nya möjligheter. Eller? Det kommer nog vara en vecka med fullt upp. Skola alla dagar utom fredag men då ska jag ju på begravning mer än 30 mil bort.

Idag var det en tidig uppstigning men med ett par koppar kaffe i kroppen kändes det helt okej. Jag rullade till skolan i god tid och kunde ta mig en kaffe där också. Dock smakade den inte nå vidare. Lektionen kändes som den pågick i år och dag, och ärligt talat så hade läraren gått igenom det relevanta redan under de första 45 minutrarna. Resten var bara utfyllnad. När det äntligen blev dags för lunch mötte jag, kakan och Tj upp j-dog för en matbit och prat. Jag har inte träffat henne på år och dag. Hon har fått en gosig mage nu och vi väntar med spänning på en mini-puppy.

Min mage ogillade redan den halva bananen jag åt till frukost och lunchen var inte bättre. Men det gick att härda ut. Iaf tills vi gick och tog en kaffe (som helt klart var det värsta jag druckit på ett kafé!). Efter den var det bara att rulla hemåt. Jag tog det lugnt en stund här på herrgården och läste några sidor i min bok. När j kom fikade vi lite och sedan tog han min bil och for för att tvätta den. Då passade jag på att gå ut till Mary. Hon var på ett väldans humör idag minsann. Men vi tog oss en lätt jogg och då var hon nöjd. Nu har vi vart lata ett tag så det är dags att bita tag i träningen!

Inne blev det kvällsmat. Och den var inte alls bra för magen så efter jag ätit fick jag lägga mig en stund. Det känns fortfarande efter dessa timmar. Jag hade riktat in mig på en tidig kväll men det blev inte riktigt så. Smink skulle av, ansikte skulle tvättas och tänder borstas. Och plötsligt var klockan framdragen. Nu ska jag dock släcka ner. Imorgon är det skola igen, halvdag på eftermiddagen.

Ovido - Quiz & Flashcards