emmeny

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Emelie - 15 april 2013 23:19

Även om jag inte är mycket till morgonmänniska så älskar jag morgnarna i stallet. Ibland är det ju mindre skönt såklart, som med allt annat, när hästarna bråkar eller vädret är skit. Imorse gick det ganska smidigt, trots det lite trista vädret. Jag hade Rebeccas hästar idag så jag pysslade i stallet och var klar lagom till lunchfodringen.

Inne fixade jag mig lite lunch och läste klart den ena boken till imorrn. Påbörjade den andra, och somnade sedan. Så tråkig var den. Det är ju egentligen inte en bok, utan en rapport och med alla referenser blir det tungt. Jag vaknade när J anlände till gården. Vi gosade med varsin katt här i sängen en stund innan vi masade oss upp och åt middag.

Framåt kvällningen gick jag ut till Mary igen. Hon hade tagit ett lerbad så en lång borstning blev det. Sedan sadlade jag på. Idag hade jag bestämt att vi skulle jobba galopp. Jag lägger det ju alltid åt sidan istället för att ta tag i problemet. Men idag fanns det inga ursäkter, och det gick kanon! Det blev inget långt pass. Men vi gjorde några fattningar och hon gick jättefint, sökte sig neråt själv :-) När vi kom in i stallet hade jag fått present av Rebecca, plastsporrar till vintern och sådana våtservetter att smörja/torka av med. Mycket tacksamt!! :-)

Nu ska jag sova så jag är respektabel imorrn.

Ovido - Quiz & Flashcards