emmeny

Alla inlägg under juni 2012

Av Emelie - 17 juni 2012 18:16

Söndag. Ryggen är öm, huvudet värker i takt med de tunga molnen på himlen och jag längtar efter en solig dag. Snart kanske?

Vi tog oss till Torshälla under eftermiddagen för att fira Js systerson. Efter det for vi till syster och hämtade en vinkelslip så J kan fortsätta bygga. Jag försöker nu laga lite mat innan stallet. Mer spännande än så blir det nog intepåför stunden tyvärr.

Av Emelie - 16 juni 2012 23:44

Jag läste länge i natt, och imorse. Sedan tog boken slut, tur då att tre böcker till i serien väntar.

Annars idag? Åkte med syster till bauhaus för att hon skulle köpa plantor till tomten . Vilket skämt! Men efter en stunds letande fick vi med oss några. Därefter åkte vi till Ikea och fikade. Sedan ville hon till kappahl och hm. Jag var mycket modig och gick dagen till ära klädd i en union jack-tshirt . Ilskna blickar möttes jag av, hihi.

Efter turen var jag så trött i ryggen, den är tyvärr inte på topp för stunden. Jag åkte till stallet sedan och gjorde det jag skulle. Ikväll har jag spelat lite och nu ska jag ta det lugnt en stund innan sängen . Imorgon är det barnkalas som gäller.

Av Emelie - 16 juni 2012 23:44

Jag läste länge i natt, och imorse. Sedan tog boken slut, tur då att tre böcker till i serien väntar.

Annars idag? Åkte med syster till bauhaus för att hon skulle köpa plantor till tomten . Vilket skämt! Men efter en stunds letande fick vi med oss några. Därefter åkte vi till Ikea och fikade. Sedan ville hon till kappahl och hm. Jag var mycket modig och gick dagen till ära klädd i en union jack-tshirt . Ilskna blickar möttes jag av, hihi.

Efter turen var jag så trött i ryggen, den är tyvärr inte på topp för stunden. Jag åkte till stallet sedan och gjorde det jag skulle. Ikväll har jag spelat lite och nu ska jag ta det lugnt en stund innan sängen . Imorgon är det barnkalas som gäller.

Av Emelie - 15 juni 2012 23:36

Sen i måndags har jag nog vart i en dimma, dagarna har bara sprungit förbi och jag, jag har knappt rört mig alls..I måndags eftermiddag drog jag ut min tand. Det var en upplevelse, minst sagt . Allt annat än det snabba smärtfria ingrepp jag föreställt mig. Det var komplicerat och tog tid. När jag äntligen var färdig sa tandläkaren: "du kommer få ont nu, det vet du va?" Jag trodde honom och gick därifrån darrande och i chock. Jag har trots detta inte haft några större besvär, det känns såklart men inte nån outhärdlig smärta som tur är. Jag har dock haft ont i ryggen samtidigt. Igår fick jag äntligen min stab! Dock hade de slarvat bort mitt sim-kort, vilket jag tycker skulle ha kommit för länge sedan då taben och mobilen dröjt så länge. Tur att man kan surfa hemma iaf. Nu ska jag återgå till min bok. Jag har sträckläst sen igår, och vill inte lägga bort den.

Av Emelie - 11 juni 2012 12:05

Inatt har jag inte sovit. Bara några futtiga minuter fram till klockan två sedan var jag vaken ett tag. Lyckades väl sova några timmar på morgonsidan. Drömde helt sjuka mardrömmar.

Jag vart hemma idag. Mår inte alls bra plus sömnbrist är inte nån bra kombo. Så idag blir det lugnt.

Av Emelie - 10 juni 2012 16:38

Idag är det söndag och det har vart en ganska skön helg. 


I fredags jobbade jag och det gick utan några missöden, imorgon ska de ha genrep och brännboll. Hoppas att det inte regnar bara. Det blir en kort dag iaf, och det tror jag alla tycker är skönt. Åkte till mamma sedan och hon bjöd på lunch, mötte upp pappa på rondellen och käkade där. Sedan for mor och jag in till stan där hon shoppade lite blommor och sådant. 


Igår vaknade jag i hyfsad tid och J for iväg till Avesta med systersonen. Jag bänkade mig vid ps3an och körde några matcher. Efter lunch for jag ut till stallet och Michaela och Oscar kom och gjorde mig sällskap. Mysigt :) Jag har blivit attackerad av en förkylning. Inte alls kul, jag skulle ju sätta igång med träningen igen nu men får hoppas att den försvinner fort!


Igår eftermiddag bakades det bullar i stora lass, Js syster beställde ett gäng till sonens kalas och då passade vi på att baka några extra. Goda vart de iaf :) På kvällen åkte vi till Torshälla och lämnade dem sedan åkte vi och busade med Atos och Jessie ett tag. 


Idag var det upp med tuppen, eller nja men hyftsat tidigt iaf. Åkte ut till stallet strax efter åtta och så släppte vi ut Angel med Mary och Leffe. Det gick bra, men de tog sig en liten galoppvända så Mary flåsade en aning hihi. Det verkade rätt lugnt efter det, så jag tror det kommer gå bra. Efter stallet har jag inte gjort så mycket, är sjukt rastlös dock så funderar på att åka till syster. På något vis blir dagen så sjukt lång när man tar stallet på morgonen haha. 



Av Emelie - 8 juni 2012 06:06

Att jag aldrig lär mig, satt igår och skrev klart det sista på tentan. Skickade iväg den vid halv elva så nu är det bara att vänta och se. Risken är stor att jag får komplettera men då blir det iaf konkret vad som fattas. 


Idag ska jag jobba och det gjorde jag även igår. De är för underbara de där barnen men nu är de trötta och vill ha lov. Men två dagar till får de härda ut. Idag slutar de dock efter lunch och på måndag är det brännboll. Får se vad jag hittar på med dem idag, det vart inte så mycket gjort igår. Och det tycker jag inte gör så mycket, tror inte att det gör någon större skillnad att jag tjatar på dem och försöker nöta in lite fler syror och baser. 


Nu ska jag ta en kopp kaffe till och hoppas på en solig dag idag =)



Av Emelie - 2 juni 2012 21:50

Vilken vecka, men nu ser jag ljuset i tunneln så det är bara att härda ut.


I måndags hade jag VFU, lugn dag med lite experiment och matte. I tisdags var jag där på morgonen och vi fixade studentboken. Därefter fick jag rusa till stallet då veterinären äntligen kunde komma och vaccinera (jag ringde två veckor tidigare). Det gick ju undan och efter det vart det hem, skölja av sig och fara till skolan. Hade fysik men läraren var inte förberedd då det var meningen att vi skulle fått tentan och ställa frågor om den. Tokigt. Det var en rätt rolig lektion dock.


I onsdags försov jag mig men kom in till eftermiddagslektionen som var rätt bra, trots att även den var oförberedd av läraren. Efter det for jag hem, sedan ut till Michaela som bjöd på myseftermiddag. Vi tog en promenad och sedan grillade, entrecote med färskpotatis vart det. Sjukt gott! Till dessert vart det fruktsallad med vaniljcreme och vaniljglass. Det är nästan tradition nu med varannan onsdagkväll hos henne, och det hoppas jag vi fortsätter med =)


I tordags gjorde jag sista VFU-passet sedan vart det hem och börja med tentan. Usch. Men ja, jag tror att jag har allt i huvudet men det är egentligen bara att låsa in sig och skriva, skriva, skriva. 11-12 sidor ska den vara. 


Igår drog jag med Michaela och Oscar på äventyr, en liten utflykt till Kungsbyn. :) Vi hade en mysig förmiddag där med älgklappning och fika i ett mini-traktorskjul. 



Det var mysigt trots att det inte var det bästa vädret.



Eftermiddagen spenderade jag med plugg, och sedan åkte jag till Mary och tog ett pass i paddocken. Det gick hyfsat, men mot slutet var hon fin.



Idag har jag pluggat halva dagen, sedan ut i stormen för att ta in alla hästar. Det var tur att Monica kom och hjälpte till=) När alla kusar var inne for vi till Amsta i hopp om att se ett föl men istället hittade vi en massa gamla minnen. Det är som hemma därute fortfarande. Efter den nostalgitrippen hamnade vi hos syster som bjöd på kaffe och torra kläder. J och Anders kom och hämtade mig sedan, men Anders nya bil. Sedan åkte vi och åt lite och så for jag tillbaka till stallet.



Mary och jag tog oss ett pass i ridhuset ikväll. Det var en laddad tjej så jag körde lite tempoväxlingar, träningsvärk är att vänta imorgon! Nu ska jag gotta ner mig, eller om jag spelar lite. Who knows? 


Ovido - Quiz & Flashcards