emmeny

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Emelie - 7 december 2012 21:50

Jag blev brutalt väckt imorse, Robbie bet tag i mitt finger så hårt att jag trodde det skulle gå hål. JÄKLAR vad ont det gjorde! Han tyckte helt klart att jag sovit för länge och att det var dags att stiga upp. Så det gjorde jag. På med lite kaffe och fram med litteratur och sätta igång med skrivandet. Det har gått fruktansvärt tungt, men det är iaf på gång. Så jag får väl sona för mina synder och skriva i helgen. 


Jag spelade några matcher också, inte så bra alla gånger men slutade på plus iaf så det är ju positivt. Sällskapet är ju alltid det bästa, även om det ibland orsakar att man tappar fokus på spelet. Jag tog mig en liten powernap på eftermiddagen, en lagom kort. Sedan tinade jag upp bilen och for ut till syster på en fika. Hon hade köpt en fin present till mig, egentligen en bordstablett men den får bli en väggbonad i mitt kök istället. tack sis!


När jag kom hem därifrån gick jag ut till bushönan i stallet. Fixade åt henne och lyckades smacka in handen i väggen när hon ville tjuva hö, så jag har skapligt ont i långfingret nu. Är huvudet dumt för kroppen lida... Ingen ridning blev det heller eftersom jag har både mensvärken from hell och ryggontet som kommer med det. Bara för att jag, senast idag sade att min rygg var förvånansvärt bra. Nåväl, det sitter väl i ett par dagar sedan är det back to normal.

 

Fick också ett positivt telefonsamtal idag att lägenheten var godkänd vid besiktningen. Tack för den! Nu ska jag vänta tills mina piller börjar värka sedan blire marsch i säng.

Av Emelie - 7 december 2012 00:25

Igårdagens oväder var det relativt tomt på hästar i hagarna. När jag kom ut hade det drivit upp Mot stalldörren så jag fick börja med att skotta mig in. Dörren ut till dynghögen hade blåst upp så det var snö flera meter in i stallgången. Skickade meddelande till alla ägare och frågade om de ville ha ut kusarna. En efter en skickade att de ville ha dem kvar inne. Till slut var det tre kusar som gick ut men alla togs in till lunchen vid elva. Då var det stelfrusna öron vill jag lova.

Jag gick hem och skottade mig in. Sedan spenderade jag tid med att täppa till draghål och läsa manualen till pumpen. Det var 15 grader i köket!

På kvällen gled jag ut med min röda pärla för lite pyssel hos Michaela. Jobbigt var det att köra, det hade drivit rejält över vägen på vissa ställen. Men det var en mysig kväll därute:-) dock insåg jag när jag rullade in på stallbacken att det förmodligen skullebli svårt att komma ut idag. Min bil är lite låg.

Idag vart det alltså en hemma dag. Mary fick busa med flocken i ridhuset på kvällen. Det var uppskattat:-)

Nu ska jag sova. Måste fokusera imorrn!

Ovido - Quiz & Flashcards