emmeny

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Emelie - 9 december 2012 23:23

Idag har det vart full rulle från morgon till kväll. Har knappt hunnit med att pusta.

Imorse intogs en snabb frulle sedan åkte vi och hämtade syster. Stannade till på bauhaus en snabbis innan vi styrde norrut. De hade inte så mycket kul på hembygdsgården i västanfors men två julklappar fick jag med mig hem. Vi åkte till sura sedan, för att besöka deras julmarknad. Fullt med folk var det minsann.

Det enda som kom med därifrån var en välkommen-skylt till kransen jag fick av Michaela. Efter att ha gått fram och tillbaka där i byn försvann J med systersonen och vi andra gick upp till mormor på fika. Sedan styrde jag kosan hemåt. Skrev om lite på tentan och mailade. Skrev ut pappersexemplaren och försättsbladen. När jag kom ner höll J på med tätningslister vid dörrarna så det var ganska kyligt inne.

Jag gick ut och gjorde stallet. Fixade och kvällsfodrade. Sedan åkte jag och j till stan för att lämna in tentan. Stannade till på Max så jag fick lite mat i magen. Det var ett dåligt val tydligen för min mage är nu i uppror.

Nu är jag sjukt trött så ska släcka för idag nu. Imorgon börjar ny kurs så iväg till Eskilstuna blir det.

Av Emelie - 9 december 2012 00:42

Av Emelie - 9 december 2012 00:41

Dagen har vart fylld med stjärnor!

Imorse när jag vaknade fick jag kaffe på sängen (betydligt bättre än att bli biten). Maken hade gått upp i ottan för att baka finska julstjärnor så det ville han bjuda på. När jag fått i mig ett par koppar kaffe satte jag mig och skrev. Tre timmar (eller så) senare var jag i princip klar. Puh.

Jag hade bytt stallskift så jag hade eftermiddagen idag. Vid tre gick jag ur, mockade åt Mary och tog in alla kusar. Funderade på hur jag skulle göra med damen då hon stått ett par dagar. Jag och Suss A beslutade om en spontan löshoppning. En liten kombination byggdes upp och Mary hoppade så fint. Lilla stjärnan! Angel var det värre med, hon hade lite ont i ett ben och ville inte lyfta så det vart inte mycket till hopp där. Pysslade lite med Mary och flätade både man och svans.

Jag gick in och spelade en stund. Gick bra och dåligt. Tur att det är stabilt. Framåt halv nio drog jag mig ut i den stjärnklara vinterkvällen för att sopa och fodra. Lagom tills jag var klar rullade J upp på gården med pizza.

Efter pizzan var nertryckt i magen vart det mer spelande med mina stjärnor. Dock var det värre än värst med servrarna så det var svårt att få flyt.


Imorgon ska jag och Sis ut på äventyr. Julmarknad:-) så nu är det bäst att natta sig.

Ovido - Quiz & Flashcards