emmeny

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Farmer's life

Av Emelie - 7 april 2013 10:17

Här på gården är det omöjligt att ta sovmorgon. Den ena orsaken till detta är att sovrummet ligger åt öster, därmed har man en ihärdig sol som skiner in i sovrummet relativt tidigt. Den andra orsaken är att hönsen ibland blir utsläppta på morgonen. Tuppar tycker om att gala, så är det bara. Detta leder iaf till att jag fått en annan dygnsrytm och de dagar jag sover till efter åtta räknas som sjusovardagar.

Igår var inget undantag. Jag slog upp mina luckor och så var dagen igång. Jag startade givetvis med lite kaffe och diverse sysslor så som att vika tvätt. Sedan gjorde jag stallet lite kvickt. Tvättning av mig, ombyte och sedan åkte jag för att plocka upp sis. Vi åkte till glada hästen där jag provade ett par stövlar, sedan åkte vi ut till Hälla. Det var ju inte igår man var där så lite mysigt var det allt. Gjorde dock inga fynd.

Vi styrde bilen mot Erikslund sedan för en fika på Ikea. Väl där träffade vi Monica i vimlet. Efter fikat drog vi en vända på H&M och i lite skoaffärer. Jag hittade inte mer än en klänning på H&M. Vi åkte till Rusta sen där jag köpte lite sådana "bra att ha" saker och hårfärg. Övertalade sis att följa med hem till mig och vara sällis så det gjorde hon. ( hon hade ju inte så mycket val, jag körde ju bilen)

Vi drack kaffe, släppte Mary i ridhuset och färgade hår. Sedan avslutade vi med att åka och ta en pizza innan jag körde hem henne. Det vart en rätt intensiv lördag så jag var rätt trött när jag kom hem.


Nu är det ny dag, nya tag. Min mage strular så den är jag mindre nöjd med. Jag har intaget och kvällsfodringen ikväll men innan dess ska jag försöka göra något vettigt. Har ju en del litteratur att plöja igenom så jag får väl ta en titt på den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards