emmeny

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Off it went

Av Emelie - 14 april 2013 23:23

Helgen har gått med en rasande fart, som vanligt. Igår vaknade jag på tok för tidigt. Jag som skulle ta sovmorgon. Dock så kunde jag lura ett tag till innan jag blev serverad frukost på sängen. Jag tog tag i en skoluppgift jag glömt/förträngt innan jag gick ut till stallet. Hästarna var då inne, Mems hade ropat och ville in. Lilla gumsan. Lagom när jag skulle ta tag i mockningen ringde lillasyster som ville bjuda sina systrar och mamma på lunch. Så jag packade maten åt Mary och gick in igen, bytte om och hämtade R-M. Vi mötte upp de andra två på Hallsta krogen och åt god mat.

Jag skyndade hem sedan då jag hade två hästar att rida. Mary och jag var inte helt ense om upplägget men till slut var hon superfin. Då gav jag mig och skrittade av. In sedan och göra i ordning Kashi. Rebecca skulle komma ut och ge lite tips. Det vart ett fantastiskt roligt pass! Men jag var bra mör på slutet. Förmodligen lyckades jag sträcka ljumsken. Efter allt plock i stallet drog jag med mig maken till Max. Middag blir alltid sent i detta hushåll, igår var klockan nästan tio. Efter Max stannade vi till på hälla för att se lite bilar. Där lyckades jag vrida till knäet också :-( hemma igen blev det marsch i säng.

Idag fick jag faktiskt lite sovmorgon. Tog det lugnt en stund sedan gjorde jag stallet. Insåg att jag behövde till hööks så ringde Sis som ville med. Mitt i allt kom j på att han skulle byta däck så när det var klart kunde vi åka. Glömde bort det jag tänkt köpa men kom iaf hem med stigbygelplattor och svampar. Får åka dit igen. Vi åkte därefter till maxi för att köpa mat till veckan. Fikade lite hos syster och åkte hem och fixade kvällsmat.

Nu ikväll har jag försökt läsa till tisdagens seminarium. Det blir till att isolera sig imorrn. Nu ska jag sova, utsläppet sköter jag imorrn bitti :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards