emmeny

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Wonderfull

Av Emelie - 21 april 2013 23:38

Kort resumé.
Onsdag.
Karolina kom hit och vi inledde arbetet med temat. Vi jobbade på skitbra tycker jag. Kom en bra bit på vägen. Hon åkte hem och jag gick ut till stallet och fixade. Sedan kom Michaela och Oscar ut till oss i stormen. Vi tog en fika och hon hjälpte mig med höpåsarna där jag lyckades bli knockad av logdörren. Mary fick sitt nät och var glad i maten. Framåt kvällen mojnade vinden och det blev riktigt skönt så jag och Mary tog ett pass i paddocken. Vilken tjej!!

Torsdag
Då var jag både öm och stel i ryggen. Jag fick iaf med mig Rebecca som sällskap till hööks för att köpa mina stövlar :-D På kvällen lasttränade vi, fy farao vilket äventyr. Sedan red jag en kurtis på en mycket trött tjej.

Fredag
Regn regn. Hade utsläppet som gick smidigt. Åkte ut till Michaela på eftermiddagen en sväng och kvällen blev lugn.

Igår
Det var meningen att jag och Mems skulle träna men hon var besvärad av något när vi ridit fram så det fick bli träning en annan dag. Dessutom var ridhuset fullt av mygg!! Istället fick det bli en tur runt gården. Jag och J åkte till Etuna sen på kvällen och tog en kvällskaffe hos Mick och Katarina.

Idag
Sol igen!! Jag möttes av nyheten att Rut fått ett litet stoföl denna morgon, härligt. Jag gick ut till stallet på förmiddagen och valde idag att longera tösen lite. Hon gick jätte fint, hur fina fattningar som helst och traven emellan var mycket bra. Vi promenerade av oss sen. Lunchen fick hon inne då de andra fått redan och sedan blev hon utsläppt naken. :-)

Jag hängde kvar i stallet och pysslade ett tag. Sedan var det dags att göra sig redo för 11-års kalas. Åkte ut till Målhammar där bror bor och firade lilla brorsdottern. På vägen hem stannade jag till vid Monicas stall och beundrade det lilla undret.

Kvällen har bestått av mat och plugg. Nu ska jag lägga huvudet på kudden och drömma lite. Imorrn är det ett fullspäckat schema med utsläpp, träning och dejt med R-M och Monica.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards