emmeny

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

the shortest week

Av Emelie - 5 maj 2012 00:05

Ja jag har ju inte vart aktiv sedan i tisdags, skäms på mig. Jag har dock vart super busy (som vanligt)


Tisdag

Jag skrev ihop en text jag hade släpande, sedan övertalade jag Kakan att göra mig sällis på Hälla. Så jag mötte upp henne där, och hittade ett par trevliga löparskor alldeles för billigt nästan. Tog en sen lunch sedan på Cafét där på Hälla shopping, Lasagne fick det bli. Efter det åkte vi ut till Anundshög och promenerade lite kort. Så vårigt -sol, värme och blommande vitsippor!


Onsdag

VFU hela dagen, snälla barn =) Vi startade upp ett nytt område, Astronomi och det gillar ju de flesta. Efter jag slutat åkte jag till mamma, pappa, Milla och Ludde för en snabb kaffe. For hem, bytte om, åkte till stallet. =) Kom hem, bytte om, gav mig ut på min vända. 4,6 kilometer, alldeles lagom tills vidare. Min intervall körning går bättre än förväntat. Dök ner i sängen strax efter tio.


Tordag

Jobbdag, så jag var svensklärare hela dagen. Skönt =) Dessutom fick jag sluta tidigt, så jag for till stan. Skulle hämta grejer på Mekonomen och sen till City gross. Släpade med mig 25 kilo mat hem, eller ja, till Mary iaf. Hade tänkt lyxa till det med middag men det vart köttfärssås special istället. Åkte ut till busan och longerade henne, tokfian. Åkte hem sedan, bytte om och körde rundan igen. På bättre tid dessutom, trots motvind och mjölksyra. Men skönt var det =)


Idag (eller för typ 20 min sen iaf)

Vaknade sent idag, kvart över sju. Men jag hann och var på skolan innan åtta. Barnen hade prov idag så det var ganska lugnt. Förutom lektionen innan lunch då några elever ville sitta kvar och skriva klart, vilket gjorde att helt plötsligt hade jag 7 minuters lunch idag. Hoppsan. Kastade i mig lite mat iaf, och iväg till nästa pass.


Åkte en omväg till min syster när jag slutat, över Lillhärad istället för Vångsta. Men det var riktigt fint, så det gjorde inte så mycket. Drack lite kaffe och stal med systersonen till Ikea där vi skulle möta upp J för middag. Köpte med oss lite onyttigheter hem sedan. Jag for ut till stallet och fick skotta fram höbalen då alla bara tagit från toppen =( Så det var ingen glad tjej som åkte hem.


Nu sitter J och systersonen och spelar. Jag har inget sug efter det, har inte spelar sen..i tisdags då jag hade typ 3 matcher. Haha, måste vara sjuk. Eller upptagen. Nåväl, imorrn kanske?



På söndag är det dags!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards