emmeny

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Emelie - 16 juli 2012 23:56

Kvällen har spenderats med mina engelska favoriter. Vi har som vanligt vart allt annat än normala, men kul som alltid. Nu ska jag slösurfa och ägna mig åt mitt nya beroende, bubble break:-)

Och usch vad det är mörkt här på kvällarna...

Av Emelie - 16 juli 2012 17:19

Hittade den här i den gamla bloggen, och blir fortfarande rörd. 

 

   

 

Du Torpsbygd! Du tavla av mästarehand,
Du håller mig alltid fången
Vid dig är jag bunden av starkaste band,
Vid torpsjön och fågelsången


Och här vill jag andas det andetag ,
Som en gång skall bliva mitt sista
Låt mig skåda vår torpsbygd i blomning den dag,

då mitt öga skall slockna och brista.

 

Av Emelie - 16 juli 2012 17:13

Nu är det visst eftermiddag, vad hände med den här dagen?

 

Vaknade, åt frukost, tvättade lite.. sen då? Mja inte så mycket vad det verkar. Jag har förvisso vart ute till stallet och fixat. Marys sår såg fint ut, är så glad att Sara har pysslat om henne. Uffe skulle slå på skorna i veckan. Jag försökte leta efter skorna i hagen men det var ju hopplöst. Jag fixade åt Rut och for hemåt. Så nu sitter jag här och undrar vad man ska hitta på?


Av Emelie - 16 juli 2012 10:42

Nu är vi hemma igen. Det känns så där. Jag ville naturligtvis hem till katterna, till hästen, till folket här hemma. Men, det känns alltid som jag lämnar en del av mig själv där uppe när jag far hem.

Det har iaf vart fina dagar där. Vi kom upp vid 18-tiden i onsdags, fixade lite eld och åt lite korv. Sedan åkte vi en sväng. Vi tog även en promenad vid ån. Någon duktig människa hade klippt så att det gick att gå till myrtå. Jag och syster gick i godan ro, J sprang, hoppade, viftade. Han tyckte det var mycket mygg. Syster och jag avslutade kvällen med lite vin och räkor. Gick i säng runt halv ett och då var det fortfarande ljust.

I torsdags röjde vi runt på utsidan Fränsta, var in på deras second hand butik och kikade. Sedan vart det en ganska lugn dag, vi åkte och kikade lite. I fredags åkte vi till Sundsvall och shoppade lite. Jag handlade lite smink på Åhléns men resten av inköpen blev på New Yorker, mest för att de hade så sjukt bra rea! Jag hittade en söt lila jacka, och en hög linnen.:-)

I lördags åkte vi upp på getberget som är ungefär 350meter högt. Underbar utsikt därifrån över Torpsjön, Viken och Finsta. Vi åkte även till Vikbron och njöt av vyn. Så sjukt vackert! På kvällen blev det pizza och sedan fick vi besök av Jens:-)

Igår vaknade vi, packade, städade och sedan åkte vi. Stannade till hos Jonas och sade hej. Fick en liten tur i hans fantastiska hus också innan vi rullade hemåt. Åkte e4an och kom hem vid 16-tiden. Katterna försökte frysa ut oss men kom snart på att de ville gosa :-) Och jag, jag längtar redan tillbaka.


Ovido - Quiz & Flashcards