emmeny

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Emelie - 27 augusti 2012 20:09

Vilken dag! Jag vaknade lite för sent. Men, jag kom ut till stallet. Camilla hade redan börjat sko då :-) Strax därefter kom Michaela och Oscar också ut. Jag och Mary tog oss ett pass i ridhuset. Jag fick lite träningsvärk.

Hemma vart det lunch och sedan städade jag lite på kontoret. Lite fräschare inför skolstarten.

Framåt eftermiddagen följde jag med Jocke ut i spåret. Shit vad tungt det var idag! Men så skönt :-)

Nu blire lite bf3 innan nattning.

Av Emelie - 27 augusti 2012 00:28

Jag kände mig bättre efter en stund under filten i soffan. :-) Hade insläppet i stallet och det hade ju kunnat gå åt pipan. En häst var orolig och höll på att dra omkull mig. Men jag tänkte fan heller släppa grimskaftet så jag lappade till henne i arslet. Det gav en bra effekt, hon snurrade runt och undrade vad som hände. Kom på efteråt att det lika väl kunnat sluta med en spark. Men men, är man envis så är man.

Jag bytte häst vid ridningen och tog ett pass på angel. Sara fick låna Mary :-). De var riktigt duktiga.

Åkte hem strax innan 6 och åt lite mat, hängde tvätt och annat nödvändigt. Ett par timmar senare var jag i stallet igen. Tog god tid på mig där. Försökte tvätta Marys svans men det vart väl lite halvdant. Borstade och myste lite grann. Sedan fick alla hästar kvällsmat och jag sopade innan jag for hem.

Hemma vart det ett par vändor bf3 och lite tv. Nu måste jag stänga ögonlocken för ikväll. Upp tidigt imorrn :o)

Ovido - Quiz & Flashcards