emmeny

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Emelie - 5 oktober 2013 23:57

Mary fick prova på jobbet som riktig dressyrhäst igår (fredag). Eftersom vi haft lite kommunikationsproblem, kan man säga, så skulle Rebecca rida henne för att känna lite och se hur jag kan komma vidare. Mary var inte alls imponerad med piloten till en början och visade duktiga konster ibland. Men efter en stund lugnade hon ner sig och vart så otroligt fin. Duktig häst! Och en enormt duktig ryttare givetvis!

För min del blev det ridning på Kashi. Där känns det som att jag börjar komma lite till insikt över hur jag ska rida och utnyttja hennes energi. Jättekul. Även om jag fick brutal kramp i ena foten mitt i traven. Aj. Power through så att säga.

Imorse var jag först i stallet. Jag skulle ju fixa innan vi åkte. Släppts ut Mary och Leffe och sedan gjorde jag klart åt henne. Hoppas bara att kvällen har hängt upp hennes täcke på tork till imorgon, det lär ju vart lite blött.

Av Emelie - 5 oktober 2013 17:56

Denna lite smågråa lördag har vi spenderat i huvudstaden. Jag, J, mamma, pappa och lillasyster har tagit en tripp till...

Barnasinnet som jag besitter tog överhanden och jag klättrade upp i flygplanet utanför. (Tyckte jag såg en skylt som sa något i stil med "endast för barn" men det är ju en definitionsfråga). Målet med dagen var att jag skulle få inspiration till mitt exjobb. Och det fick jag. Massor.

Tandborstar.

Lux 1. Som redan är ritad för min bok.

Basker!!

Ovido - Quiz & Flashcards