emmeny

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Emelie - 13 oktober 2013 22:32

Eftersom det vart lite sent ut till stallet idag tänkte jag att hon skulle få vila. Jag pysslade lite med boxen, fyllde på torv och bankade ut den. Men, så tänkte jag att eftersom jag var själv så kunde jag ju släppa henne i ridhuset en stund. När jag var på väg ut kom J och gjorde mig sällskap. Mary fick springa lite och sedan ville J ta ner linan. Och vips så hade vi två små hinder framme. Gjorde en liten studs åt henne så hon fick gympa lite. Dock så vart det ju bara en stunds men det kändes som att det var alldeles lagom. Hon hoppade glatt och fint. Lilla bus-Mems:-)

Av Emelie - 13 oktober 2013 22:27

Söndag kväll och det är dags att sova så jag är pigg imorgon. Jag är fascinerad över Js förmåga att somna på två röda. Han vänder sig bara på sidan och vips så sover han. Vilken avundsvärd egenskap.

Min söndag har vart bra, trots att den var segstartad. Jag hade egentligen en del att göra men det struntade jag i. Framåt eftermiddagen åkte jag och plockade upp syster för en sväng till Ikea. Förra året ville jag ha lite grejer där vid advent och då var det tvärslut så jag försökte vara ute i god tid denna gång. Lite väl god tid visade det sig. Jag såg en sådan liten plastgran på ovanvåningen men där nere fanns det bara riktiga. Typiskt. Får åka in igen om ett par veckor.

Jag fick med mig en besticklåda hem (att ha pennor och annat i, i skrivbordslådan) och ett gäng lakan, 12 stycken för att vara exakt. De ska bli gardinlängder. Det ni! Efter Ikea, med det givna fikat, gick vi ner med kassen och gick sedan i ett par andra butiker. Köpte ett par toppar, en kjol och strumpbyxor innan vi avvek från platsen och sprang in på Maxi. Planen har ju vart i flera veckor att köpa ljung men inte vart det nå sånt heller. Typiskt. :-/

Hemma vart det hamburgare innan stallet kallade och sedan har jag sett på lite filmer inför skolveckan.

Av Emelie - 13 oktober 2013 13:49

Det är skönt att uppskatta helgen måste jag säga. Man gör det ju inte på samma sätt när man är hemma oftare än man är i skolan. Även om jag är uppe och hoppar tidigt ändå på vardagarna så är det ju ändå skillnad att faktiskt jobba en hel dag.

Igår åkte jag till sura vid lunch. Mamma ville ha hjälp med en iPad. Exakt vad hon ville ha hjälp med är oklart. Den fungerade fint när jag kom iaf. Vi åt lite smått och sedan åkte vi ner till Hammarskolan för att fira Surahammars 50års jubileum som kommun! Grattis! Det bjöds på kaffe och bakelse till alla invånare. Nu är ju jag ingen invånare så jag vill klargöra att jag inte stal en bakelse, jag fick min systers. Det var kul att se att det var lite folk som var där.

När jag kom hem vart det lugnt ett tag innan jag gjorde stallet och jag och J åkte och handlade. Det blev tacos till kvällsmat och sedan tittade jag på två filmer innan det blev sängen.


Ibland får man inte vara ifred på toa. Japp.

Ovido - Quiz & Flashcards