emmeny

Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Emelie - 12 oktober 2013 01:21

Nu är första VFU-veckan över och det känns som jag har koll på läget. Någorlunda iaf. Nästa vecka ska jag inleda teknikhistoria med tre grupper och energi med två. Grymt spännande.

Jag har tillverkat lite inför måndagens äventyr, kort och en bautatärning.


Idag slutade jag lite tidigare och åkte till stan och mötte upp J för lite lunch på Ikea. Jag stannade till hos big sis på hemvägen för lite kaffe också. Nu ikväll åkte jag, maken och Lillen till stan igen för ett kvällsmål på Max. Stannade till vid stationen en stund innan vi åkte hemåt.

Nu ska jag njuta av att det är helg. Och detta inleds naturligtvis med en sovmorgon imorgon.

Av Emelie - 12 oktober 2013 01:14

Igår fick Mary ett lugnare pass. Vi jobbade lite i skritt barbacka i ridhuset samtidigt som Susanne promenerade med Angel.

Idag tyckte jag dock att vi skulle jobba lite mer ordentligt. Vi skrittade fram ute runt gården och sedan valde jag att stanna ute och rida i paddocken. Fortsatte i skritt en stund med tempoväxlingar, halter, ställning och flytt för skänkeln. Sedan gick vi över i trav med serpentiner och volter. Även där vart det tempoväxlingar. Hon var riktigt fin mesta dels även om det ibland dök upp något annat att titta på. Jobbade vidare i traven med övergångar och sedan lite galopp. Galoppen var mycket harmonisk idag och fattningarna var fina. Dessutom kunde vi fortsätta i sansad trav efteråt. Stor guldstjärna till Mems idag!

Ovido - Quiz & Flashcards