emmeny

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Emelie - 29 oktober 2013 23:24

Att bli så där genomförkyld är ingen höjdare, i synnerhet inte om man har tre miljarders saker att göra - varav ett är ett examensarbete. Så i söndags låg jag och läste mest hela dagen. Näsan droppade oavbrutet. De enda aktiviteterna som jag gjorde var att följa med maken och storhandla, sedan fixa åt Mary såklart.

Igår morse mådde näsan bättre men skulle tro att febern peakade istället. Jag fick iaf ut alla hästar där på morgonkvisten och kunde ta det rätt lugnt sedan (eftersom jag förträngde exjobbet). Jag tog det så lugnt att jag, efter att ha ätit lunch, lade mig på soffan i kammaren med min bok och somnade. Sov i tre timmar, lite väl tilltagen powernap kan man säga. J kom hem och tog en joggtur medan jag piggnade till. Vi rullade köttbullar sedan och så gick jag ut och fodrade kväll.

Idag tog jag sovis. Eller något. Drömde om köttätande älgar gjorde jag iaf. Mår inte helt hundra än men kunde inte ignorera den där pärmen med material som ska in i datorn så det var bara att sätta igång efter frukost. 6 timmar senare tyckte J att jag skulle pausa (OJ!) så jag gick ner och tog en kaffe med honom och T. Sedan vart det stallet lite snabbt. Är inte bra att Mary vilar nu när vi vart på gång igen men har ju inget val egentligen. Förhoppningsvis är jag tillräckligt pigg för att motionera henne på lina imorrn så kan jag rida igen torsdag. Hoppas jag.

Kvällen har för övrigt bestått av mera examensarbete. Imorgon ska jag träffa min handledare, professorn. Får se om det blir ris eller ros.

Ovido - Quiz & Flashcards