emmeny

Alla inlägg under juli 2012

Av Emelie - 16 juli 2012 17:13

Nu är det visst eftermiddag, vad hände med den här dagen?

 

Vaknade, åt frukost, tvättade lite.. sen då? Mja inte så mycket vad det verkar. Jag har förvisso vart ute till stallet och fixat. Marys sår såg fint ut, är så glad att Sara har pysslat om henne. Uffe skulle slå på skorna i veckan. Jag försökte leta efter skorna i hagen men det var ju hopplöst. Jag fixade åt Rut och for hemåt. Så nu sitter jag här och undrar vad man ska hitta på?


Av Emelie - 16 juli 2012 10:42

Nu är vi hemma igen. Det känns så där. Jag ville naturligtvis hem till katterna, till hästen, till folket här hemma. Men, det känns alltid som jag lämnar en del av mig själv där uppe när jag far hem.

Det har iaf vart fina dagar där. Vi kom upp vid 18-tiden i onsdags, fixade lite eld och åt lite korv. Sedan åkte vi en sväng. Vi tog även en promenad vid ån. Någon duktig människa hade klippt så att det gick att gå till myrtå. Jag och syster gick i godan ro, J sprang, hoppade, viftade. Han tyckte det var mycket mygg. Syster och jag avslutade kvällen med lite vin och räkor. Gick i säng runt halv ett och då var det fortfarande ljust.

I torsdags röjde vi runt på utsidan Fränsta, var in på deras second hand butik och kikade. Sedan vart det en ganska lugn dag, vi åkte och kikade lite. I fredags åkte vi till Sundsvall och shoppade lite. Jag handlade lite smink på Åhléns men resten av inköpen blev på New Yorker, mest för att de hade så sjukt bra rea! Jag hittade en söt lila jacka, och en hög linnen.:-)

I lördags åkte vi upp på getberget som är ungefär 350meter högt. Underbar utsikt därifrån över Torpsjön, Viken och Finsta. Vi åkte även till Vikbron och njöt av vyn. Så sjukt vackert! På kvällen blev det pizza och sedan fick vi besök av Jens:-)

Igår vaknade vi, packade, städade och sedan åkte vi. Stannade till hos Jonas och sade hej. Fick en liten tur i hans fantastiska hus också innan vi rullade hemåt. Åkte e4an och kom hem vid 16-tiden. Katterna försökte frysa ut oss men kom snart på att de ville gosa :-) Och jag, jag längtar redan tillbaka.


Av Emelie - 11 juli 2012 08:54

Strax redo för avfärd, en liten snabbfrukost bara sedan far vi. Ååååh vad roligt!! Hoppas att det går bra att hitta bara, de senaste gångerna jag åkt har jag suttit bak och dessutom var det ju som sagt fem år sedan sist. Men snart så, äntligen på väg!

Av Emelie - 10 juli 2012 23:23

Efter mitt senaste inlägg somnade jag. Tog en redig tvåtimmars powernap:-)

När jag äntligen vaknade packade jag min väska, plockade fram sängkläder och så där. Nu tror jag att läget är under kontroll. Frampå eftermiddagen ringde syster så jag plockade upp henne. Vi for till systemet och till willys, sedan unnade vi oss en fika på Ikea. Därefter lämnade jag av henne, bytte bil och for hemåt. Blev varmkorv här hemma till kvällsmat.

När maten lagt sig åkte jag ut till Rallsta för att vattna lite blommor:-) De på utsidan ville nog knappast ha nå vatten haha. Åkte hem och parkerade vrålåket i garaget.

Resten av kvällen har spenderats med pyssel här hemma, disk och sådant. Men nu kallar nog sängen snart så jag orkar med att köra imorrn. Natti!

Av Emelie - 10 juli 2012 11:35

Hemma igen efter en morgon i stallet. Usch och fy för detta väder! Imorse när jag åkte var jag ju näst intill klädd för vintersport, 10 juli liksom. Nu ligger jag i sängen och försöker tina upp. Två katter turas om att rejsa över min mage.

Strax ska jag väl ta tag i dagen. Måste diska, plocka undan och packa. För imorrn far vi :-) men, en liten stund kan jag få ligga här.

Av Emelie - 9 juli 2012 23:41

För den som är lite känslig när åskan går över taket och inte vågar ha datorn på är det ju sjujäkla bra med en sån här surfplatta:-)

Åskan slog till med besked för en timme sedan ungefär och gick nog ganska nära.

Annars har jag inte roat mig med så mycket denna måndagseftermiddag. Vi åkte till Skeppet och åt. Så nu kan jag även stryka kebabtallrik från min "eatable-lista". Bara att gilla läget och börja om från början. Efter maten blev det Ica och sen stallet. Kliade busan i hagen och fixade åt Rut. J släppte av mig hemma sen och åkte han till garaget. Jag har mest legat på latsidan:-)

Nu ska jag göra natt. Ska släppa ut hästarna imorgon så klockan ringer tidigt:-)




Av Emelie - 9 juli 2012 14:51

Ny vecka, nya möjligheter?

Jag vaknade tidigt imorse men ville inte riktigt gå upp och självklart somnade jag om. Vid tio vaknade jag igen. J ville in till stan, och tyckte vi skulle äta frukost där, så det gjorde vi. Frukosten intogs på Brynolf bagare, inte världens höjdare men det gick i. Därefter skulle J till swedol så jag gick till tati. Hittade inget kul, men provade ett par skor på skokanonen, skitsnygga! Men dom jävlarna var för stora! Storlek 36, hur är det möjligt?

Nu är jag iaf hemma igen. Tvättar lite så jag hamnade här i soffan under tiden. Ska väl ta tag i resten av hushållet strax, innan jag åker till stallet.

Av Emelie - 8 juli 2012 23:32

Dagen börjar gå mot sitt slut. Jag och syster åkte till sura på eftermiddagen för att hälsa på mormor och hämta nyckeln till huset. Wiiie det ska bli så skönt att komma upp dit igen.

Efter den lilla fikan hos mormor stannade vi till hos mamma och co. Mest bara för säga hej eftersom vi ändå var i krokarna. Efter det åkte vi till maxi innan jag körde hem syster och åkte hem för att laga mat. Nu har vi kikat på Gone in 60 seconds, kanske en av mina favo filmer.

Nu ska jag roa mig med att hänga tvätten, insåg att jag har lite att tvätta innan vi åker:-)

Ovido - Quiz & Flashcards