emmeny

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Emelie - 7 oktober 2012 23:53

Av Emelie - 7 oktober 2012 23:01

Ännu en helg är slut. I fredags kväll hamnade vi hos familjen S. Vi samtalade i stallet och det slutade med pizza hemma hos dem. Det var mycket trevligt.

Igår åkte jag och J till stan och hämtade färg och annat sedan satte vi igång med kontoret. Packade ner allt där inne så det är redo för flytt. Lämnade bara kvar datorn :-) mitt i allt åkte vi och fikade hos sis. Hela familjen var där, mamma, pappa, Milla, mormor och Inger.

Hemma igen slipade vi och spacklade vi. Skönt att äntligen vara på gång!


Idag fortsatte vi med det. Och på eftermiddagen hade jag ju intag. Så jag åkte ut till stallet där vid tre och fixade till Busan. När alla hästar var inne tänkte jag att vi skulle ta oss en tur i skogen. Men hon var jätte nervös, hoppade fram och tillbaka. Kom upp till skogen och hörde ljud. Vildsvin!! Så vi vände fort som attan och ist blev det paddocken.

Åkte därifrån till ica och sen hem. Hemma vart det mat innan det var dags att åka tillbaka och kvällsfodra. Salle fick följa med och sedan åkte vi till syster. Lite fika där innan vi åkte hem och gjorde kväll:-)

Av Emelie - 7 oktober 2012 12:21

I fredags var det begravning. Ett känslosamt farväl. Ceremonin i kyrkan var mycket vacker och solen sken in genom fönstren över de fina arrangemangen och kistan.

Det är fortfarande svårt att förstå att han är borta. Att jag aldrig mer kommer att få höra hans historier från ett liv så innehållsrikt och spännande.

Jag gläds åt alla fina minnen. Alla resor till stugan. Alla fisketurer. Allting han lärde mig.

Ovido - Quiz & Flashcards