emmeny

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Emelie - 15 juli 2011 22:45

Åkte till mamma och pappa på eftermiddagen. Satt på altanen med kaffe och glass, hur skönt som helst. Ludde var superduktig med de kommandon jag gav honom. Det tar sig där minsann =) Vart kvar där längre än planerat dock, men var så trött. Märktes att min dagliga vila på tre timmar uteblivit idag =P


På vägen plockade jag med mig en sallad hem. Mumsigt. Efter mat, och medicin, åkte jag till stallet. Där var det inte mycket att göra, plockade iaf hem en del grejer. Snart flytt ju. 


Nu gör jag inte så mycket. Blir nog sängen strax.

Av Emelie - 15 juli 2011 14:33

Det härjar en tjuv i lägenheten. Igår kväll när jag satt på sängkanten såg jag Robbie fara förbi från toaletten med något i munnen. Jag lagade efter honom och fick fatt i stöldgodset. Min kakeldekor. I badrummet har jag små röda pluppar av gummiliknande material. De har jag roat mig med att flytta om lite hur som helst, skapat mönster osv. 


Hur som helst så har de suttit rätt så högt så jag antog att en av plupparna ramlat ner och därför fick Robbie tag på den. Men nej. Jag tog tjuven på bar gärning senare under kvällen. Katten tar alltså sats och hoppar upp och snor dem. Vilken rackare! 

Av Emelie - 15 juli 2011 14:28

Jag har träffat herr läkare. Han tyckte det var solklart att det var UVI men tyckte också det var bekymmersamt att jag hade andra symtom, så efter en första träff blev jag tillbaka skickad till lab där jag fick ta sänkan också. Men det visade ingenting, så förhoppningsvis så hänger det hela ihop. Jag har iaf fått pecillin så nu hoppas jag det vänder. Otur dock att pillren innehåller lactos så magen e inte nöjd, men det är det värt om resten släpper.


Har inte så mycket nytt att berätta. Ska åka till mamma och pappa om en liten stund hade jag tänkt. Var ett tag sedan jag var där. Annars blir det nog en hemskt lugn fredag.

Ovido - Quiz & Flashcards