emmeny

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emelie - 26 augusti 2012 01:04

Jag fick sällskap i stallet. Michaela kom ut och pussade på sin stora tjej. Skönt att de fått komma hem igen. Hon hade med sig hundarna så vi tog en promenad ut i skogen. Den vart inte långvarig eftersom hennes sambo glömt nycklar.

Hemma vart det mat. Magen är i uppror men lite tyckte jag att jag kunde äta. Så kyckling med sallad fick det bli. Gott vare iaf.

Resten av kvällen har jag spenderat med bf3. Gick inte så bra idag, men så är det ibland. Nya tag nästa gång.

Nu ska jag läsa lite mer i min bok. Usch vad ska jag göra när serien är slut?

Av Emelie - 25 augusti 2012 17:45

Gårdagen gav inte nån träning. Usch vad slö jag är haha. Nåväl. Istället vart det lite bf3:-)

Idag vaknade jag försent utifrån den plan vi hade så det blev rush upp och ner till bilen. Stereon sket sig men till Nora kom vi iaf. Salle var med en stund, grymt bra träning även om det kanske var lite i det folktätaste laget. Han fick vila i bilen sedan.

Tony kom och gick med oss, jätte kul att se honom igen. Jag köpte inget men det var mysigt att bara strosa omkring. Vi åkte ofta till Nora när jag var lite så det var ett kärt återseende.

Nu ska jag till stallet :-)

Av Emelie - 24 augusti 2012 18:03

Fredag idag. Inte för att att det gör någon större skillnad. Men nu hade jag sett fram emot lördagen, men men. Plans change.

Istället blir det en roadtrip. J ska till Örebro för att köpa en stereo och passade nog såg jag i tidningen att det var marknad i Nora. Så dit ska vi. Kanske att man kan lura ut chaos också för att säga hej.

Just nu stirrar jag på blåbärspannkakan i ugnen. Den borde vara klar nu. Så det är bara att hoppas att den smakar gott. Efter maten gör jag stallet och sedan backträning.

Av Emelie - 23 augusti 2012 15:18

Jag vet inte. Självklart ska kvinnor ha samma förutsättningar som män, även vad gäller val av yrke. Och det kanske inte var ett så smidigt uttalande. Men, det sätter ändå en viktig aspekt i centrum. Har man kanske inte stressat fram till detta någorlunda jämlika samhälle vi lever i?

När jag växte upp var mitt drömyrke polis, och den inställningen hade jag länge. Tills jag en dag insåg att jag nog inte skulle komma långt med mina 158 cm. Inte inom den yrkesgruppen iaf.

Tydligen var den mördade kvinnan runt 160 lång. Ungefär min längd alltså. Det finns inte en chans att jag skulle kunna försvara mig mot en man som kommer mot mig med syftet att skada mig.

Givetvis behöver dessa yrken kvinnor, absolut. Både korta och långa. Men, rutinerna för riskyrken som de här behöver ses över. Både för kvinnor och mäns säkerhet. Att sedan Brunnberg trycker ner alla kvinnor som valt ett yrke som inte passar hans världsbild är bara patetiskt. Det jag däremot vill ha fram är att man inte kan släppa på intagningsregler bara för att man vill ha in fler kvinnor i dessa yrken. De finns ju där av en anledning. Och det finns fullt av kvinnor som klarar dessa. Man kan inte låtsas som att vi är lika, för det är vi inte. Men man kan arbeta fram system som gör det möjligt att arbeta lika, under samma förutsättningar.

Det är ytterst tragiskt att saker som dessa händer. Men när det sker måste man lära sig något av det.

Av Emelie - 23 augusti 2012 13:35

När jag öppnade mina ögon i morse kände jag direkt att jag helst ville stanna i sängen resten av dagen. Det har jag dock inte gjort. Jag och Salle var ute för en stund sedan och då öppnade sig himlen givetvis. Så blöt hund och blöt matte.

Nu slöar jag vid tvn. Skulle behöva en dusch men ska göra stallet först. Sedan blir det slöande.

Av Emelie - 22 augusti 2012 13:35

Usch vad jag känner mig slö. Men, bara att bita tag i dagen. Jag och Salle ska strax åka till stallet och göra klart där så åker jag nog ut ikväll och tar en tur.

Sotarna har vart här och dessutom håller rörmokare på med något så varmvattnet är avstängt hela dagen. Allt på samma gång.

Nej stallet var det :-)

Av Emelie - 21 augusti 2012 23:42

Stal denna av en spelpolare på fb.

Av Emelie - 21 augusti 2012 23:37

Idag har det vart en lugn dag. Mycket lugn. Jag roade mig med att spela idag. Det är skönt att bara försvinna in i den lilla världen ett tag.

Imorgon blir det nya tag.

Ovido - Quiz & Flashcards