emmeny

Alla inlägg under oktober 2012

:-)

Av Emelie - 3 oktober 2012 22:53

Av Emelie - 3 oktober 2012 22:52

Så irriterande att bilderna inte kommer med!!

Av Emelie - 3 oktober 2012 22:50

Utsläpp imorse, det var segt att gå upp och även Mary var lite trött:-). Kom hem vid tolv och åt frukost. När J for till jobbet tog jag och Salle oss en liten powernap.

Därefter blidde det en dusch, prommis med Salle och sedan for jag till Michaela för lite onsdagsmys. Härligt:-)

Av Emelie - 1 oktober 2012 22:46

Insåg att det är oktober. Vad innebär detta? Jo, bland annat att det är fritt fram att bära stövlar. Tydligen säger någon sådan moderegel att det är stövelfritt mellan april och oktober. Så nu, äntligen, kan jag spatsera runt i mina stövlar.

Av Emelie - 1 oktober 2012 21:39

Dagen har verkligen gått i ett. Upp med tuppen i morse och fick i mig lite kaffe och lät junior få komma ut en sväng. Sedan hoppade jag in i bilen och for till stallet. 14 glada kusar väntade på att få komma ut. När alla var ute fixade jag åt Mary och mockade åt Leffe, därefter fick alla sitt lunchhö och jag kunde rulla hem.

Kastade i mig lite frulle, tog böckerna och åkte till Emelie där vi gick igenom begreppen. Ingen i gruppen var speciellt motiverad idag men nu är det gjort. Emelie och jag rullade till erikslund och åt, sedan jagade vi rätt på en blus till begravningen. När jag lämnat av henne rullade jag sedan till Granngården och köpte spån och Salles väst.

Åkte hem, sprang ut med hunden och bytte om. Sedan tillbaka till stallet för ett ridpass. Hem igenom och en längre promenad med junior i regnet. Sedan fick han sin kvällsmat och jag har äntligen kunnat varva ner. Eller ja, kg har ju lite som ska fixas men det är ju iaf inom dessa väggar :-)

Av Emelie - 1 oktober 2012 21:39

Dagen har verkligen gått i ett. Upp med tuppen i morse och fick i mig lite kaffe och lät junior få komma ut en sväng. Sedan hoppade jag in i bilen och for till stallet. 14 glada kusar väntade på att få komma ut. När alla var ute fixade jag åt Mary och mockade åt Leffe, därefter fick alla sitt lunchhö och jag kunde rulla hem.

Kastade i mig lite frulle, tog böckerna och åkte till Emelie där vi gick igenom begreppen. Ingen i gruppen var speciellt motiverad idag men nu är det gjort. Emelie och jag rullade till erikslund och åt, sedan jagade vi rätt på en blus till begravningen. När jag lämnat av henne rullade jag sedan till Granngården och köpte spån och Salles väst.

Åkte hem, sprang ut med hunden och bytte om. Sedan tillbaka till stallet för ett ridpass. Hem igenom och en längre promenad med junior i regnet. Sedan fick han sin kvällsmat och jag har äntligen kunnat varva ner. Eller ja, kg har ju lite som ska fixas men det är ju iaf inom dessa väggar :-)

Av Emelie - 1 oktober 2012 21:31

Idag har jag äntligen hittat reflex åt Salle. Damen på Granngården där jag handlade menade att den skulle bli på tog för stor. Trots att jag betonade att det var en "jätte jätte jätte stor schäfer". Det är på håret att den är för liten kan jag meddela.

Ovido - Quiz & Flashcards