emmeny

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Emelie - 18 november 2012 22:34

När jag kom ut i stallet gjorde jag som vanligt, gick direkt ut på dynghögen för att hämta grep och skottkärra. Jag kikade ju givetvis åt Marys hage. Den mörkbruna tösen har antagit en annan färg. En gråbrun varelse står vid grinden och täcket som borde vara ett silverfärgat är också i samma gråbruna kulör. Lilla fröken Mary har alltså tagit sig århundradets gyttjebad!

Vanligtvis när jag har intag sparar jag henne till sist då jag vet att hon klarar att bli lämnad sist. Idag fick hon komma först och för en gång skull valde jag att spola benen. Det visade sig dessutom att, under all lera, hade vildhästen dragit på sig ett sår. Fy bubblan!

Jag tog in de andra som var kvar, gav mat och tog av täcken. Sedan fick Marys fot bli ompysslad. Som tur var är det bara ett skrapsår. När jag var klar så kom S & S så vi bestämde att rida. Jag fick hjälp med lerhögen så det gick rätt fort att få henne ren.

Passet idag var, ja vad ska man säga.. Hon vill gärna följa John. Eller i detta fall ängel. Men mot slutet var hon fin. Och jag har träningsvärk igen :-)

Av Emelie - 18 november 2012 14:40

Söndagssysslor här hemma idag. Eller nja, inte riktigt. Jag har skrivit en massa, så nu är jag nog klar. Ska låta den "vila" lite så kikar jag igenom ikväll igen. Jag har packat upp lite mer lådor och så också =)

 

Strax innan ett kom svärfar på besök så vi har fikat lite och gått husesyn. J har premiär eldat både i salen och i kakelugnen, riktigt mysigt. 

 

Jag ska alldeles strax gå ut till stallet, fixa åt Mary och sedan ta in alla kusar. Får se vad jag och Mary hittar på i em. Blir nog ett lugnt pass efter hennes urladdning igår men vi får se. Beror ju lite på hur hon känns.

Av Emelie - 18 november 2012 09:26

Den lilla hästen imponerade stort på mig igår. Det var löshoppning i ridhuset så jag var där och tittade. Suss ville bygga om till studs åt Leffe och då ville jag se om Mary skulle lyckas ta sig igenom. Det var en pigg och lycklig vildhäst som brallade runt. Men tog sig över hindren gjorde hon minsann!! Så duktig tjej :-)

Av Emelie - 18 november 2012 09:20

Detta skrev jag igår kväll men det kom aldrig ut;

Idag var det stora flyttrensardagen, dvs att lägenheten skulle tömmas. Eller ja, det vi skulle ha skulle hit till huset och det som ska slängas skulle sorteras. Vi startade strax innan tolv och var klara innan fyra. Bra jobbat tycker jag. Nu är precis allt här så nu kan man boa in sig på riktigt.

Vi åt mat när vi kom tillbaka hit och sen plockade jag ur lite lådor. Efter en stund kom mamma och pappa på besök. Jag visade dem runt och sen fikade vi lite. När de åkt gick jag ut till stallet (mer om det imorrn) och sen fick vi besök. Nu väntar John blund på mig :-)

Ovido - Quiz & Flashcards