emmeny

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Emelie - 7 april 2012 13:11

Det blir en veckogenomgång igen då jag är lite slö med uppdateringarna här, nu igen.


I söndags, den 1:a april, gjorde jag och Michaela affärer. Vi stod och sålde på storloppiset på ABB Arena. Det var riktigt roligt, många bekanta ansikten som dök förbi. Gjorde en liten vinst också, vilket ju så klart var en liten bonus. Vi har tänkt att göra detta fler gånger för det var himla kul.


I måndags var det VFU igen och jag skötte hela dagen själv i princip. Den var en bra dag, även om en del av eleverna var lite trötta. Och varför föräldrar skickar sina barn till skolan utan frukost kan jag inte förstå?!


Tisdagen spenderades på Högskolan, med VFU seminarium. Fick höra massor av mindre bra erfarenheter, vilket gör att jag känner mig ännu mer nöjd med den partnerskola jag valt! Jag stannade till på Lars Biderman på hemvägen för att köpa spån. En mycket trevlig butik måste jag säga (även om den inte riktigt passade min plånbok), men den var trevlig att vistas i och en mycket trevlig personal också. Tog Mary på en barbacka tur på eftermiddagen och det var en superduktig tjej! Det gjorde min dag.


 


Onsdag, påskmys i skolan. Vi fikade (två gånger dessutom, då två elever hade med fika), pysslade och tittade på film. Efter dagen där åkte jag till Michaela för att fira henne då hon fyllde i måndags. Fikade, skrattade och åt. MYS! 


Skärtorsdagen spenderade jag med planering av de två kommande skolveckorna. Förhoppningsvis blir det bra. =) Under kvällen var det dags för den första clan matchen på mw3, var inte säker på att jag skulle orka hela, då det började vid 22 och slutade 1. Men jag krigade mig igenom det, och det gick bra för oss. Vi tog guld! 


Igår började dagen med en sovmorgon, sedan pallrade vi oss till stan, city gross. Handlade lite mat och sådant sedan tog vi lite mat på Max. Hemma vart det lite spelande och sedan stallet. Mary hade njutit av ett lerbad i hagen så hon var lagom inpackad och snygg. Resten av kvällen blev lugn och sansad. 



Idag då? Sjujäkla sovmorgon. Så jag har inte hunnit med mer än frukost. Men är det ledig så är det. No stress. =) 



Ovido - Quiz & Flashcards