emmeny

Alla inlägg den 8 april 2012

Av Emelie - 8 april 2012 12:33

Söndag idag, i dubbel bemärkelse kan man väl säga =P 


Igår var förmiddagen ganska lugn, sedan spelade jag ett par matcher (jag som skulle ta en paus haha). Sedan städade jag undan vintern lite, tömde hatthyllan på mössor och vantar. Plus att jag städade ur alla glasburkar och flaskor. Efter det åkte vi till stallet, J följde med och hjälpte mig att fixa vatten till Marys hage. Mary hade gnuggat in sig i lera igen så det fick bli borstning ute.

 

Snyggingen  




Efter en genom borstning blev det en longering i paddocken, mest för att göra av med lite energi. Så jag skippade gjord och inspänning. Och ja, Mary skulle platsa på Spanska ridskolan helt klart. Hon gjorde fina konster den lilla damen. Önskar att det hela hade filmats faktiskt. Men, hon jobbade på ganska bra också, så det var inte bara tok och knas heller.


Hemma vart det fixande av mat, lite påskmiddag så där. Så jag rullade köttbullar och sedan blev det självklart potatis, prinskorv och ägg. Plus att jag rörde ihop lite aioli till. Gott gott. Ett glas rött till maten också. Kvällen spenderades med lite Special ops och senare lite TDM, där det äntligen gick bra igen. Startade kvällen med en 21-5 match. Så det gjorde ju att motivationen kom tillbaka. 




Idag då? Jo sovmorgon igen, men är det långledigt så är det. Vi ska strax röra oss till staden. Skulle in och handla lite men nyss ringde syster och sade att mamma och pappa ville bjuda på mat så då blir det väl så också =)

Ovido - Quiz & Flashcards