emmeny

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Emelie - 24 april 2012 19:51

Wooohooo jag är frisk! Igår mådde jag så mycket bättre, och vilken dag det blev!


Jag vaknade ganska tidigt, det var ju på tiden att vända tillbaka dygnet. Så jag klev upp minsann. Tog en lugn förmiddag i hemmet och vid elva for jag till tandläkaren. Nervöst värre. Kan erkänna att jag inte vart där sedan det var gratis och nu visste jag ju att det var iaf en sak som var akut. Min trasiga tand. Men, det var också allt. Herr Tandläkare sade att de kunde försöka sig på en rotfyllning (eller flera) och lagning men att det inte var några garantier att det skulle hålla. Och att betala 5-6000kr på det känns lite ovärt, så den får nog minsann ryka. 


Efter det besöket, som jag kom lättad ifrån, satte jag igång i hemmet. Tog ner de lurviga (bokstavligt talat) gardinerna i köket och knåpade ihop en hissgardin all by myself. Den vart väl inte 100% men va tusan. Lurvig blir den iaf inte! Fick ett sms från Michaela som undrade om jag ville sällskapa henne och Oscar vid mellis på Åsby. Självklart! Så jag for dit. Hann sitta i solen en stund innan de kom promenerande. Det vart en mysig stund. Och jag kan berätta att jag hittade mitt bord, ett runt, vitt. Alldeles lagom. Utom priset. Höll på att dö när jag såg det. Detta var alltså ett vitt jäkla fanérbord. För 5000kr!! Och då var det dessutom nedsatt. Jisses.


Kom hem, lagade mat, hängde tvätt (min andra maskin för dagen) och sedan åkte jag till stallet. Fick sällskap ut på en liten ritt, så en timme nästan var vi ute. Mycket skönt och en lugn och avslappnad häst. Eller ja, tills moppen kom, andra gången.


idag var det back to buisness. VFU. Mina barn ifrågasatte om jag verkligen var frisk. "Du låter lite hes?!" Skönt att man vart saknad. Haha. Imorgon kommer min lärare ut, hoppas jag. Jag har glömt min inloggning till Blackboard. Mycket lyckat måste jag säga. Jag har iaf förberett lite konstruktion för morgondagen, så jag hoppas att de kan finna sig i det. Haha.



Nu ska jag fixa lite mat. Puuuh. 

Ovido - Quiz & Flashcards