emmeny

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Emelie - 25 april 2012 21:34

Dagens pass med konstruerandet gick strålande. Riktigt kul att se hur de valde att dela upp arbetet och hur de samarbetade. Lärarbesöken gick väl helt okej också, fick bra ord från henne och min handledare. Sånt är kul. Det är ju en sak att jag anser att jag kan genomföra en lektion på ett bra sätt, men att höra att jag känns mer som en kollega än en lärarstudent -det värmer! 


Resten av dagen gick fint det med, vi gjorde lite mer planering inför kommande veckorna. Usch, snart är det skoldags igen =( Men jag är ju iaf inbokad som vikarie några dagar. Tur det. Haha.


Annars idag? Ja jag kom ju inte till stan (imorrn förhoppningsvis). Kom hem, åt mellanmål, åkte och handlade, lagade mat, åt, åkte till stallet, kom hem. I mellan dessa har jag även pratat med Veronica, Michaela, storasyster och mamma i telefon. En helt klart godkänd insats av mig idag.


Jag måste dock lära mig att planera min dag. Det går så där. 

Av Emelie - 25 april 2012 06:38

Snart dags att bege sig till skolan. Känner mig rätt lugn ändå, kommer väl vara helt kaotiskt i klassrummet under själva konstruerandet men det får bli så. Sedan hur poppis det blir med grupperna jag gjort märks väl haha. Halva klassen ska få bygga vindmätare och andra halvan ska göra vindflöjlar. Spännande!


Beroende på när jag slutar ska jag nog ta en sväng förbi stan annars får det bli senare i veckan. å andra sidan kan det vara skönt att komma ut till stallet lite tidigare. 


Nu ska jag iaf packa väskan och åka. Håll tummarna=)

Ovido - Quiz & Flashcards