emmeny

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Emelie - 3 september 2012 22:41

Det var en skön morgon jag hade här. Klev upp och satte på kaffe, fixade iordning mig och när jag var nästan startklar tog jag ut Salle. Jag har saknat vår lille herre, han är en sån glad hund och det är hur kul som helst att han är tillbaka.

Jag kom till stan i god tid. Träffade Veronica, Johanna och Sara så pratade med dem tills dogsen kom. Konstigt att vi bara är fyra stycken nu, så tomt utan Emma och Jenny. Kaosartat var ordet när klasserna skulle delas in. Jag och Emelie kom till sist tillsammans.

Skoldagen flöt på bra. Men man är helt klart inte van att sitta och lyssna. Vi slutade iaf tidigare så jag åkte förbi Maxi för att se om de hade nån vettig kalender (nej!) och sedan rullade jag in hos syster för en kaffe. Det blev både kaffe och middag till slut.

Kom hem, bytte om och gick ut med Salle. Vi tog god tid på oss och han fick gå och nosa lite. Plus att vi hittade en stig på den vildvuxna prärien utanför. Mycket bra för träning då det mitt på är rätt kort gräs. När vi kom in fick han en dentastix och jag gjorde mig redo för stallet.

Jag hade tänkt jobba lite från backen idag men Sara tyckte vi skulle rida ut så vi tog en sväng på vägen, med lite skogskliv där emellan. Mary var rätt nöjd och jag också. Hjälpte till att fodra innan det var dags att fara hem.

När jag kom hem tänkte jag att jag måste kolla vad som hände med min beställning. Den hade såklart inte gått in, igen?! Nu är den iväg skickad iaf men det var nog sista gången jag beställde därifrån. Var ju samma sak förra året. Nu är det bara att hoppas att de kommer snarast :-/

Nu har jag bäddat ner mig och ska läsa några sidor i väntan på att J kommer hem.

Av Emelie - 3 september 2012 07:50

Större delen av söndagen spenderades i stallet. Men innan jag for dit hann jag med tvätt och lite disk medan J dammsög.

Första passet i stallet, insläppet, gick grymt smidigt. Två hästar tog jag in. Så jag for hem sedan och åt, J hade gjort biffar:-)

Åkte tillbaka strax innan 6. Hade bokat ridhuset till då. Angel och Soccan ville också vara med, så vi byggde ett par hinder och löshoppade de små liven. Mary var inte jätte taggad men hon hoppade iaf.

Strax efter åtta var jag klar med sopning och kvällsfodring. Hem till duschen och sedan Tvn. Fastnade framför en film så när den var slut var det marsch i säng. :-)

Nu är det snart skoldags. Spännande. Sitter här med min kaffemugg och undrar hur varmt det kommer bli idag.

Ovido - Quiz & Flashcards