emmeny

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Emelie - 23 september 2012 22:44

Idag har jag packat den första flyttlådan. Åh vad jag längtar! :-) Hur som, så är det lika bra att sätta igång att sortera och slänga sådant som inte ska följa med.

Strax innan tre åkte jag till stallet. Mockade och packade mat, sedan hjälpte Suss mig att ta in alla kusar. Mary var så lycklig när det låg mat i krubban. När hon och Leffe var borstade började jag och Suss att bygga. En 5 1/2 skulle vi försöka oss på denna dag. Mary tyckte det var skumt med två (?!) hinder efter varann haha. Men det gick bra till sist. Det är verkligen en helt ny häst, så duktig!! Svävar lite på moln efter varje ridtur. :-)

Åkte hem och fixade lite middag innan jag skulle tillbaka till kvällsfodringen. Efter det tog jag Salle med till syster där han fick springa lite. OCH hann slakta en vattenkanna. Hihi.

Nu ska jag fixa inför imorrn och göra kväller.

Av Emelie - 23 september 2012 11:16

Jag har, på något märkligt vis, lyckats slå knut på mig själv. Ja, så måste det vara för jag har sjukt ont i nacken, ner på höger skuldra och ner i armen. Hoppas att det går över snart.


Igår valde vi blommor till begravningen, blir ett vackert skogsinspirerat arrangemang från alla oss barnbarn, med gran och kottar, vita rosor, johannesört, nejlikor och liljor. Efter det for vi till mormor en stund, hela högen. Hon vart nog lite snopen men tyckte det var kul att vi stormade in.


Idag ska jag läsa lite inför morgondagen, och i eftermiddag är det naturligtvis intag och kvällsfodring. Vi hade tänkt hoppa lite med får se hur det känns med armen  . Imorgon har jag utsläpp också, innan skolan. Det gäller att hålla igång.


BTW, tycker det är hög tid att uppdatera appen så att alla dessa buggar försvinner. Men å andra sidan är ju inte hemsidan i sitt bästa skick heller.

Ovido - Quiz & Flashcards