emmeny

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Emelie - 5 september 2013 22:05

Eftersom jag idag var; 1. Väldigt trött och 2. Fick besök mitt i stallandet, fick det bli longering idag. Det var väl förvisso rätt så bra, hon jobbar ju på fint då.


"Är vi klara, eller? VA?! Har vi nyss börjat?!"

Hon jobbade på jättefint vissa stunder men har fortfarande svårt att släppa kontrollen helt. Dessutom finns det ju så mycket att se när man är ute så där. Men, hon gjorde jobbet och lyssnade, plus att hon kunde trampa under sig lite mer när jag plockade upp henne på en mindre volt. Duktig tjej!

Som avslutning blev det en promenad i solnedgången.

Av Emelie - 5 september 2013 21:58

Idag hade vi heldag i skolan med föreläsning om normer och vikten av att arbeta normkritiskt. Det var mycket intressant men man blir bra trött av att sitta och lyssna så länge. Vi hade dock ett par diskussionsövningar så då fick man röra på sig lite.

Imorse var det förresten bra dimmigt. Lite mysigt är det allt :-)

Av Emelie - 5 september 2013 07:58

Gårdagens plan var att rida två hästar. Min andra plan var att hinna fixa åt Mary och rida henne på morgonen. Det sket sig då jag tog sovis, så det fick bli två pass på kvällen istället.

Rebecca lånade ut fina NV igår, det var en lärorik upplevelse. Han är en bekväm man så man får påminna lite om att han ska vara vaken. Det kändes dock rätt bra. Jag fick lite coachning av Rebecca först så att jag var med på vart jag hade honom. Jättekul var det iaf :-)

Därefter var det dags för Mems. Hon var på hugget som vanligt. Vi red lite övergångar och när hon lyssnade så red jag igenom programmet för Söndagen. Spännande. :-)

Idag blir det något helt annat tror jag :-)

Av Emelie - 5 september 2013 07:37

Igår var det dags igen, kursstart på en av två kurser denna hösttermin och dessutom sista terminen på högskolan. Uppropet var i etuna på eftermiddagen så jag rullade dit vid lunch och åt tillsammans med Kakan och TJ. Uppropet gick smidigt och vi var klara strax före tre.

Syster kom hit på eftermiddagen och vart kvar på Villa Ekeby. Kvällen gick med en rasande takt innan en tidig sänggång.

Ovido - Quiz & Flashcards