emmeny

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Emelie - 8 september 2013 14:21

Idag var det alltså dags för tävling. Eftersom det var aningen brist på info rörande starttider så åkte vi strax efter åtta. Halv sju klev jag upp och knoppade man, borstade och sånt där. Så vi var faktiskt helt redo när klockan var åtta. J var chaufför och hästskötare idag, och det uppdraget skötte han galant.

Mary kändes lite seg på framridningen så jag tog det faktiskt lite lugnt. Ställde igenom lite i skritt och trav och körde lite övergångar. Vi startade som nr. 3, och kunde gå in i ridhuset direkt faktiskt. Där inne var hon råcool och brydde sig inte om andra, vare sig de var människor eller hästar. Samma sak när vi fick komma in på banan. När jag däremot började programmet hände något (typ autopilot kopplades in). Hon körde mest sitt eget race medan jag försökte få igenom vägarna.

I slutändan så tog vi oss igenom programmet och blev godkända. Lite har vi att jobba på men det var ju faktiskt bara andra gången så jag är nöjd med insatsen. Vi är på gång kan man säga :-) Det kändes som det var en ganska lagom tillställning för oss.

Bild från prisutdelningen. Mary fick rosett:-) och försökte galoppera om alla i ärevarvet. Typ.

Ovido - Quiz & Flashcards