emmeny

Alla inlägg den 16 september 2013

Av Emelie - 16 september 2013 22:56

Det är höst. Ja, på riktigt. Den kom idag. Man kan basera detta årstidsskifte på många saker; temperaturen sjunker, fåglarna börjar packa, löven ändrar färg osv. Men allt detta är ganska otydligt i jämförelse till brytpunkten i hästvärlden. Regntäcket. Idag fick majoriteten av hästarna regntäcke på sig vid utsläpp, igår var det bara ett par. Således kom idag hösten till Ekeby.

Jag hade utsläpp imorse och trodde jag klivit in i en iscensättning av Slaget vid Lützen. Det låg en tung dimmig rökridå över nejden. En sur doft av brand stack i näsan och sved i ögonen. Men nej, inget rollspel -bara grannen som eldade. Hästarna var skeptiska mot detta fenomen och spanade bortåt men som tur var lättade luften något medan förmiddagen gick. Känns inte helt kul när luften man andas känns som att tugga på träkol.

Dagen har för övrigt vart lugn. Jag har ikväll vart på ljusparty med Rebecca hos Madde. Inga inköp för mig. Ljus för flera hundra känns inte som min refräng. Har ju faktiskt annat att prioritera. Men trevligt var det iaf. Nu ska jag natta mig, imorgon kommer Hovis, jag ska plugga, rida en massa och fixa Rebeccas hästar.

Av Emelie - 16 september 2013 22:42

Risken finns att detta blir ett riktigt gnäll inlägg. In that case - ha överseende!

Att min mage strular är inget nytt. Det har den gjort av och till sedan våren -07. Graden av strul har dock varierat och det har gått rätt bra. Fram tills i våras då det dippade rejält igen. Dock verkar det gå i någon form av loop vilket gör att de sämre dagarna är uthärdliga eftersom jag vet att det snart kommer bli bättre. Och det blir det ju.

Nu är det dock sämre igen och jag skulle ringa min läkare idag hade jag tänkt men jag skjuter på det ett par dagar. Tills dess får jag ta mig lite i kragen vad gäller matrutiner och matens innehåll. Imorgon ska jag dessutom åka och köpa superpillren för 400kr. Förhoppningsvis kan de underlätta något (och förhoppningsvis behöver jag inte göra av med samma mängd som storasyster, en burk i veckan typ).

Förhoppningsvis är jag dessutom tillräckligt modig att våga ringa till läkaren och kriga fram en undersökning. Och allt det må innebära.

Ovido - Quiz & Flashcards