emmeny

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Im a lazy girl

Av Emelie - 29 juli 2011 23:18

Jaa. Jag erkänner, jag har slöat idag. Ganska rejält så min planering sprack. Men jag har hunnit med rätt bra ändå. Ska putsa till det sista i köket och i badrummet bara. 


Jag har lirat lite med grabbarna idag. Gick så där. Men skrattade som en tok åt alla fiaskon. Efter lite spelande så kom jag på att jag var hungrig men fortsatte pyssla i köket med annat ist. Sedan däckade jag lite i sängen, vart akut trött. Pratade med mamma och rose-marie också. Ingen av dem var särskilt pigga, av olika anledningar. Men fick iaf mess senare ikväll att de skulle komma imorrn. Trevligt.


På kvällen åkte vi och åt pizza. Jag var så hungrig att jag nästan svultit ihjäl. När pizzan kom hade jag dessutom glömt vad jag beställt. Trodde det skulle vara skinka, räkor och champinjoner, haha men jag hade i själva verket beställt med skinka, bacon och lök. Tur att man e vaken. Och nej, det var inte de som gjorde fel.


Efter pizzan åkte vi till Torshälla, har inte vart där på år och dag känns det som men det vart en kvällsfika hos Mick och Katarina. Jag busade massa med Atos så träningsvärk är att vänta imorrn. Schäfrar är starka, bara att erkänna. Och envis, men jag var envisare. Skit roligt hade vi dock. Så just nu är jag nostaglisk och saknar hund nå fruktansvärt.


Kom hem för en stund sedan och det börjar väl bli dags att göra kväller. Ska hinna med en del imorrn. Fixa det sista, handla lite, stallet, Michaela osv. Älskar iof sånna dagar. Hoppas iaf vi får en mysig kväll. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards