emmeny

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Its all about the hats

Av Emelie - 31 juli 2011 22:16

Fullt ös hela dagen vart det kan man säga. Fixade i lägenheten på morgonen/förmiddagen. Vid lunch for jag ut till Michaela för en fika. Hennes mamma hade också kommit. Vi satt en bra stund på altanen och gottade oss. Egentligen vart jag kvar alldeles för länge, iaf enligt den planering jag gjort tidigare. Men det var så mysigt att sitta där och samtala.


Vid tre rushade jag ut till stallet och gav busan avmaskingsmedel. Sedan rushade jag hemåt, plockade upp J och for till affären. Köpte en massa grejer och åkte hem. När vi kom innanför dörren insåg vi att kattsanden var glömd. Så jag fick rusha tillbaka till Ica och handla. Hemma vart det ilfart: kattsandsbyte, disk, dusch, hårfix osv. Men jag var minsann klar hela 2 minuter i 18. Så när det knackade på dörren var jag klar.


Hade en trevlig kväll. Och två av mina stora syskonbarn med respektive, överraskade med att komma. Jag blev så glad. Alla hade så roliga huvudbonader. =) Efter att ha vart här ett tag fick vi akut för oss att det var dags för pizza. Så vi väckte herren som somnat på soffan  och gick till Torino. Där blev det pizza och öl. 


Hemma igen åkte Emelie och Sara. Så jag, J, Johnny och Memmel gick upp en stund. J försvann in och somnade. När Memmlan åkt, städade jag undan lite grann, gav Johnny ett paket kakor och sedan gick jag också och lade mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards