emmeny

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Downer.

Av Emelie - 30 november 2012 00:08

Det var segt upp imorse men jag kom ut till stallet till sist. En vit vintervärld väntade. Hästarna var lite si och så när det var snö på backen, en ville helst gömma sig och en annan stod på bakbenen. Fick sällskap i stallet av S och hon hjälpte mig att fodra.

Inne igen vart det frukost, piffa till sig och fara in till högskolan för att träffa min samtalspartner. Känns bra efter det mötet iaf, blir skönt att ha det klart. När vi var klara plockade jag upp big sis och for till Ikea.

Jag är SÅ besviken för i stort sett allt jag skulle ha var slut :-( Fick med en lykta hem till trappen iaf och led-ljus till ljusstakarna (som inte funkade, suck). Köpte blockljus till adventsstaken också där.

Vi mötte upp J och T sedan för lite mat och sedan gick jag och syster vidare. Hittade inte så mycket, då jag var hemskt bitter över Ikeabesöket. Men fick iaf med mig nummer till ljusen från House of Västerås.

Hemma hade vi besök av Memmel och Anders. Han blev inkallad för att se över om det var utelampan som orsakade strömavbrotten. Det var det förmodligen och nu är det isf fixat. Vi fikade lite och sade god natt till Mary.

Imorgon ska jag ta sovmorgon!! Och sedan leta mig ut i skogen för att samla kottar:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards