emmeny

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Emelie - 5 november 2011 23:59

Hela oktober försvann.. Vad hände där?


Jag tänkte skriva lite redan igår men något kom emellan, som alltid. Idag har jag läst lite gamla blogginlägg och det är bra kul. Att kunna se tillbaka liksom. Jag läste min analys av black ops, hm. Inte kunde jag väl tro då att jag skulle spendera nästan 400 timmar i onlineläge med spelet. Eller att jag skulle lära känna så härliga människor? Nu är det snart ett år sedan (releasen var 9/11) och dags för nästa "måste-ha" release. Tisdag släpps MW3. Spännande är förnamnet. Sovande får vänta. Förutom att BO släpptes den 9:e november förra året, var det också dagen då Sverige (eller iaf Västmanland) fick snö. Just nu måste jag ju säga att snön känns långt borta. Eller vad tycker ni? Ännu längre känns -21 grader, vilket det var här den 1 december. 


Nej tillbaka till nutiden nu då. Idag har jag shoppat. typ. Åkte till Bauhaus för att köpa lite penslar och sandpapper. Jag ska fixa kryddhyllan i köket har jag tänkt. Såklart så hittade julnörden Emelie lite julsaker också. Love it!


Efter Bauhaus vart det Ikea. Så mycket folk, och jag var nästan svimfärdig efter att ha gått runt övervåningen. Gjorde lite paus på restaurangen såklart. Årets första julmust. =)  Nedervåningen gick smidigare. Kom därifrån med filtar, kuddar, en sänglampa och duntofflor bl.a Lite smått och gott så där. Hamnade i Sura sedan för lite fika; årets första pepparkaka -check! Det bjöds även på karlsbader bulle och delicatos franska chokladtårta. Mmm. 


När vi fikat oss runda och goda åkte vi hem, jag bytte om och åkte till busan. Oturligt nog hade hyresvärdarna bytit gömställe på nyckeln så jag kom inte in i sadelkammaren. Snopet. Hon verkade nöjd ändå =)


Hemma igen vart det lite pyssel, bäddade rent med nya lakan. Beställde påslakan set från ellos för ett tag sedan så de fick invigas samt de nya kuddarna såklart. Mycket fint vart det. Efter det kunde jag med gott samvete spela lite BF3. Sista matchen gick skitbra, eller jag var bra -laget kasst. Men jag fick ju massor av poäng. 


Nu vart detta århundradets längsta inlägg, om ingenting. Men så äre. 

Ovido - Quiz & Flashcards