emmeny

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Emelie - 27 november 2011 23:27

Idag vaknade jag med buller och bång. Eller inte, jag tog sovmorgon och vaknade när J hade vart och inhandlat och fixat frukosten. Massa gott, men det är ju trots allt första advent. När vi mumsat klart intog jag sängen med biologiboken och läste. Efter en stund fastnade jag vid TVn istället, globen horse show. Vid ett gjorde jag mig i ordning och sedan åkte vi till sura och hoppade in i en grå audi.


Vi for med mamma, pappa och Mathilda till Västanfors hembygdsgård för lite julmarknad. De hade så mycket roliga saker så jag vill nog dit igen. Hihi. Men nu nöjde jag mig med en duk och deras gudomligt goda kolor. En riktig nostalgitrip från när jag var liten, mums. Vill ni ha ett trevligt utflyktsmål så är det iaf att rekommendera. 


Klockan drog iväg som vanligt när man är ute på upptåg. När vi kom hem fixade jag med köksgardinerna och strök dukar och så. Sedan fixade maken mat och därefter gjorde vi stallet. När vi kom ut till bilen sade han att det nog ser ut att kunna bli snö, och sekunder senare började stora flingor falla. Tyvärr smälter de ju direkt, men ändå.. ett steg i rätt riktning.


Hemma från stallet var planen att jag skulle hinna färga om mitt hår, men får ta det imorgon ist. Har iaf beslutat att behålla hårfärgen en stund iaf. Nu ska jag bädda ner mig, imorgon är det skola och dessutom i Eskilstuna. Man vet ju inte hur väglaget är heller. Natti.

Av Emelie - 27 november 2011 23:09

Gårdagen vart aningen hektisk. Kom till stan och hann lagom svänga av e18 vid ikea när Mathilda ringde och frågade om vi kunde hämta henne i city då mamma satt fast i kö vid maxi. Så vi snirkade oss ut, hämtade henne och åkte tillbaka till erikslund. Helt klart var att vi inte var ensamma på Erikslund igår iaf. Vi hoppade in i mammas bil vid jysk och åkte hundra meter, parkerade och åt lunch på Tzatziki. Sedan gick vi till Djurmagazinet och köpte mat till tigrarna, och där sade vi hej då till mamma och Mathilda. Vi for vidare till city gross och köpte lite smått och gott, men mest hästmat.


Vi tänkte rulla hem men ångrade oss och hoppade in på shopping centret. J träffade på en bekant så jag smet in på HM och köpte mer hårfärg. Vi intog ikeas fik sedan för jag var extremt kaffe sugen. Därefter var ju en visit på ikea nödvändig, men vi nöjde oss med nedervåningen. Köpte lite julgrejer och sådant. =) 


Åkte hem och pysslade lite, sedan vart det en kväll i stallet. 

Ovido - Quiz & Flashcards