emmeny

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Emelie - 24 november 2011 23:16

Ja den där filmningen av ridningen gick ju strålande. Hann mocka och göra i ordning fröken, sedan plockade jag fram ett par bommar. Tänkte att de kunde hjälpa till med tempot i traven lite. Hade skrittat fram när J kom ut och började filma, för det gjorde han direkt. Började trava lite och sedan skulle vi rulla över bommarna. Det var spontan-galopp. Bröt av och började om. Så fort vi närmade oss bommarna exploderade hon. Så J fick ta bort dem så det vart bara en kvar, tänkte att det kunde ta bort spänningen lite. Då fick busan för sig att bocka över, och jag hamnade väl så småning om i gruset. Så kan det gå. Upp igen och försökte lugna tempot lite, men insåg att hon var på tok för laddad för att göra något vettigt av det. Så istället fick hon bralla av sig i paddocken, utan mig på då. =)


J åkte till affären medan jag åkte hem och duschade sedan. Välbehövligt =) Efteråt började J med maten, bacon köttbullar, så gudomligt goda. Efter maten vart det ett par matchen och sedan TV. 


Nu ska jag bädda ner mig i sängen, skola imorrn. Eller ja, vi ska ut i skogen ett par timmar och mäta ph-värdet i jorden. Lyx. 

Av Emelie - 24 november 2011 13:16

Jag tog en sjujäkla sovmorgon idag. Och då menar jag verkligen sjujäkla. Eftersom jag dessutom hade mobilen på ljudlös skrämde jag slag på J. Hoppsan. 


Igår kom Michaela och Oscar hit och fikade, och så lite mys så glad. Vilken liten goding han är den där rackaren =) Vi satt och pratade en stund, medan katterna skeptiskt stirrade. När hon åkte lade jag mig i soffan en stund medan J fixade mat. Resten av kvällen flöt som vanligt, gjorde stallet och hemma vart det lite spel sedan Grey's. 


Nu ska jag åka till stallet så jag förhoppningsvis en ridtur med busan med på film =) J möter upp mig där när han kommer från jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards