emmeny

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Emelie - 26 november 2011 12:17

Lördagsförmiddagen har flytit på en maklig takt. J väckte mig och hade som en liten pik lagt Marys träns på köksbordet tillsammans med en svamp och lädertvålen. Tror han var lite trött på att det hängde i hallen ;P Smorde iaf upp det så det blev lite bättre. Nu har jag suttit och lyssnat på julmusik samtidigt som jag pluggat på växter och växtfamiljer. Roligare kan man ju ha på en lördag. Men jag ska markera ut sidorna som ska läsas i boken och sedan göra mig iordning så vi kan åka till stan. Julbord på ikea hoppas vi på.

Av Emelie - 26 november 2011 00:36

Alldeles efter senaste inlägget åkte vi till stan. På väg dit kom vi på att vi glömt rabattkupongen till kattmaten, var 20% på djurmagazinet och eftersom vi köper 10kg så var det rätt tacksamt med den rabatten. Vi brydde oss inte om att vända eftersom vi ändå planerade att åka till Ikea imorrn. Vi gjorde MediaMarkt, Elgiganten, Max och Nisses istället. Köpte lite julgrejer på Nisses, bl.a en gran så nu är den säkrad iaf. Därefter åkte vi hem. Alltså vart det inte någon hästmat heller.


Hemma slocknade vi på soffan båda två, lagom trötta. Vid sju vaknade vi till liv och åkte till Ica, och sedan till stallet. Robin höll på att longera så jag frågade om han kunde ta Mary också och det gjorde han så gärna. Busan var duktig:) 


Hemma färgade jag håret. Nu vet jag inte riktigt om det var så vidare smart, jag tycker det mest ser lila ut och det var ju inte alls tanken. Får se hur det känns imorgon, om jag färgar om det eller ej.


Något julpyntande vart det inte heller ikväll, men kartongen är iaf framtagen så imorgon ska jag fixa det. En liten glögg unnade jag mig iaf, passade på att köpa gudomligt goda Dufvenkrooks med smak av chili och choklad. Mums.


Nej nu är klockan strax ett så man ska väl hoppa i sängs så man vaknar imorgon, har ju en del att hinna med. Puuh.

Ovido - Quiz & Flashcards