emmeny

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Emelie - 8 november 2011 23:19

Idag, dagen D. Dagen vi alla väntat på. Vissa så länge att de ställde sig i kö klockan nio igår  kväll. Jag gjorde det inte (förvisso en stor skillnad då spelbutiken där öppnade 00:00 och min 10:00, but still). Idag alltså, release av Call of Duty; Modern Warfare 3. Jag fick tag på min Hardened edition (LYCKA!) och kunde stolt promenera ut med det från affären strax efter klockan tre.


Jag ska i ärlighetens namn säga att förväntningarna vart enormt stora på detta spelet. Jag har dock fått höra lite negativa reaktioner men har försökt att inte lyssna på dessa utan att göra mig en egen uppfattning när spelet väl kom.


Och nu är det här. Så vad tycks? Om man bortser från de små problem som förkommit idag, ex. svårigheter att joina lobby osv så har jag i dagsläget inget att klaga på. Jag vet i ärlighetens namn inte vad dessa negativa röster kom ifrån, varför de var negativa. Matcherna har vart intensiva, så som jag gillar det. Banorna är varierande, en del i stadsmiljöer - andra i djungeln. Som vanligt antar jag, men det gör inget. Jag spelade ett par matcher efter maten med ett leende på läpparna i varje match, för att tempot är så sjukt snabbt. Hur de utvecklat möjligheterna att skapa klasser var en klar förbättring. Två variationer av killstreaksval som du kan välja för varje klass.Även för vapnen ser det annorlunda ut. Du låser inte bara upp vapen, utan även egenskaper till dessa.


Vad gäller singelplayer läget har jag enbart kört första uppdraget. Men jag måste erkänna att jag blev smått nostalgisk över inledningen, där återblickar spelade upp slutet av Modern Warfare 2 samt att man visade vad som hände efter det spelet slutade. Jag längtar tills jag får fortsättningen på denna story.


Hur kampen mellan BF3 och MW3 kommer sluta, det får tiden utvisa. För mig är valet just nu enkelt. BF3 vinner stort över MW3 vad gäller sin grafik, sitt ljud och svindlande turer i stridsplan. Men, det kommer inte i närheten av den känslan som infann sig framför MW3. Ren och skär spelglädje. Lite som att komma hem faktiskt.

=)

Av Emelie - 8 november 2011 23:06

Gårdagen slutade ju inte på på topp och morgonen startade inte riktigt på topp heller. Jag ville inte vara hemma idag så pallrade mig minsann iväg ändå. Det skulle jag inte gjort, fick vända halvvägs till stan. Åkte hem och däckade på soffan. Vid tio ringde jag till MediaMarkt och bad dem lägga undan ett ex av MW2 Hardened edition. Sedan däckade jag vidare.


Efter en halvvila så där mådde jag lite bättre, så jag följde med J till stan för att hämta spelet sedan. Som ett barn på julafton! Åkte hemåt och J fixade käk till oss utsvultna. Sedan har jag spenderat lite tid med spelet så där på eftermiddagen. Åkte ut till stallet och pysslade om busan lite. Hon var så nöjd så=) 

Ovido - Quiz & Flashcards