emmeny

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Emelie - 21 november 2011 23:11

Stallet vart inte så tidigt som jag planerat. När J kom hade han på beställning köpt med sig lussekatter, så med sådana, kaffe, tänt ljus och en filt vart jag så sugen att plugga. Eller ja, kanske inte sugen men det hjälpte ju med motivationen iaf.


Klockan var väl efter fyra nån gång när vi for ut till stallet. J hjälpte mig med stallet så kunde jag rida. Mary gick så himla fint idag. Jag vart så nöjd, alla gångarter lyckades vi med och hon orkade ganska bra :) Fina busan. 


Hemma vart det middag, falukorv och makaroner. Alldeles för underskattad mat tycker jag. Efter maten satte jag mig i soffan med min bok och J satte sig och spelade. Drack lite glögg och åt ännu en lussekatt. Efter att jag läst ett par sidor, ganska så många faktiskt, intog jag golvet i sovrummet och joinade min Clan. 


Nu har J lagt sig och jag har målat andra lagret på kryddhyllorna. Så imorgon åker de upp igen. Sedan återstår bara att se hur länge färgen sitter :P Nu ska jag undersöka lite spännande powerpoints innan John Blund kommer.

Av Emelie - 21 november 2011 14:28

Usch vad segt det går med pluggandet =/ Inte så bra, men jag får ta mig själv i öronen och släpa mig till böckerna. Däremot så är det ju inte så mycket att läsa, har man bara koll på anteckningarna och begreppen är det nog lugnt. Sedan är det nog mycket att reflektera och fundera kring på tentan. 

  



Jag sov lite för länge idag också. Inte okej. Kanske behövdes? Jag ska ta och läsa lite nu, och snart kommer maken med lussekatter åt mig. Woohoo. Ska nog baka i veckan om jag hinner, fick från Ica att man man fick en saffranspåse och det är ju tacksamt.


Mer idag då? Ska måla hyllplanen, så det blir klart. Sedan såklart stallet. Får se om jag hinner medan det är ljust eller om det blir imorrn vi tar bommarna ist. Vi får se :) Hade velat ha lite ljus så J kanske kunde filma medan jag red. 


Nej nu ska jag sätta på kaffe och inta läshörnan. 



Ovido - Quiz & Flashcards